۰ نفر

سرنوشت فعالیت صنایع فولاد و سیمان

۲ مرداد ۱۴۰۰، ۶:۳۲
کد خبر: 547515
سرنوشت فعالیت صنایع فولاد و سیمان

طبق ابلاغیه محدودیت تامین برق واحدهای سیمان و فولاد کشور، صنایع فولادی‌ که مجاز به فعالیت ۲۴ ساعته با ۵۰ درصد دیماند مصرفی تا سوم مرداد ماه بودند، از پنج‌شنبه امکان فعالیت آنها مجددا محدود شد، اما همچنان صنایع سیمان، نامحدود مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس ابلاغیه زمان‌بندی محدودیت تامین برق واحدهای سیمان و فولاد کشور، هیات دولت تصمیم گرفت صنایع سنگین همچون فولاد و سیمان از شب تا صبح به فعالیت بپردازند. طبق زمان‌بندی محدودیت تامین برق واحدهای سیمان و فولاد کشور، مقرر شد که از روز چهارشنبه تا یکشنبه (۳۰ تیر تا سوم مرداد ماه)، صنایع سیمان۲۴ ساعته بدون محدودیت و صنایع فولادی ۲۴ ساعته با ۵۰ درصد دیماند مصرفی به فعالیت بپردازند.
اما بر اساس اطلاعیه شرکت توانیر (شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران)، با توجه به شرایط حادث شده (مصرف بالای برق در ایام تعطیلات کرونایی و ضرورت جلوگیری از قطعی برق واحدهای دارای اولویت) از پنج‌شنبه ۳۱ تیرماه تا یکشنبه (سوم مردادماه)، تنها واحدهای سیمان مجاز به فعالیت کامل بوده و کلیه صنایع فولادی از ساعت ۲۴ تا هشت صبح با ۵۰ درصد دیماند مصرفی و از هشت صبح تا ۲۴ شب با ۱۰ درصد دیماند مصرفی مجاز به مصرف هستند.