۰ نفر

استاندار تهران؛

قانون منع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰کیلومتری تهران محقق شد

۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۰
کد خبر: 546921
قانون منع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰کیلومتری تهران محقق شد

استاندار تهران گفت: اصلاح قانون منع استقرار واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی محقق شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به لزوم تحقق شعار سال اظهار داشت: قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، همواره مشکلات مهمی برای واحدهای تولید و صنعتی در سطح استان تهران ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: از دو سال پیش و با پیگیری های مستمر، مرتفع شدن این معضل به نفع تولید پیگیری شد که اثرات موثری بر تولید و اشتغال بیشتر دارد.

استاندار تهران تصریح کرد کرد: بر این اساس صدور مجوز توسعه و نوسازی برای واحدهای دارای پروانه بهره برداری و کارت شناسایی مستقر در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا حداکثر دو برابر ظرفیت موجود در زنجیره تولید در عرصه و اعیان موجود با رعایت ضوابط محیط زیستی مربوطه بلامانع است.

محسنی بندپی سپس گفت: سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است به استعلام های مربوط به احداث و توسعه واحدهای صنعتی، شهرک ها و نواحی صنعتی حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز و توسعه آن را حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ تکمیل مدارک و مستندات پاسخ دهند و عدم پاسخ در مهلت مقرر به منزله موافقت خواهد بود.