۰ نفر

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد؛

ثبت ۷۳ رکورد بی سابقه در فولاد مبارکه طی یک سال

۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۹
کد خبر: 542036
ثبت ۷۳ رکورد بی سابقه در فولاد مبارکه طی یک سال

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: با برنامه‌ریزی منسجم و رویکردی که فولاد مبارکه در حمایت از شرکت های دانش بنیان برای دستیابی به تکنولوژی‌های جدید صنعت فولاد در پیش گرفته است، قابلیت گسترش همکاری‌های بسیار وجود دارد

به گزارش اقتصادآنلاین، عباس اکبری محمدی در حاشیه نشست هم‌اندیشی مسئولان شرکت فولاد مبارکه و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه از بدو تاسیس خود تلاش کرده است تا با استفاده از پتانسیل و توانمندی شرکت های داخلی به ویژه شرکت های دانش بنیان به تکنولوژی‌های نوین در حوزه صنعت فولاد در جهت خودکفایی خود و کشور دست یابد.

وی افزود: به همین دلیل از اوایل بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه، این شرکت واحد تحقیق و توسعه خود را شکل داده تا در جهت ارتباط با مجموعه‌های دانش بنیان، تکنولوژی و دانش مورد نیاز صنعت فولاد را تامین کند.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر مجموعه‌های دانش‌محور مانند شهرک علمی تحقیقاتی که فولاد مبارکه با آن‌ها در ارتباط است، بخش قابل توجهی از نیازمندی‌های تکنولوژی فولاد را در زمینه‌های مورد نظر به اطلاعات جدید و شناخت بلاک باکس‌ها است، تامین می‌کنند.

امکان گسترش همکاری با شرکت‌های دانش بنیان

اکبری محمدی خاطرنشان کرد: این همکاری خوب تاکنون ادامه پیدا کرده و حتی با برنامه‌ریزی منسجم و رویکردی که فولاد مبارکه در حمایت از شرکت های دانش بنیان برای دستیابی به تکنولوژی‌های جدید صنعت فولاد در پیش گرفته است، قابلیت گسترش همکاری‌ها نیز وجود دارد. شرکت فولاد مبارکه آماده است تا چتر حمایتی خود از شرکت‌های دانش بنیان افزایش دهد و تسهیلات لازم جهت همکاری بیشتر را فراهم کند.

بار اقتصاد کشور در شرایط فعلی برعهده  صنعت و معدن است

وی با اشاره به روز صنعت و معدن نیز اظهار کرد: ما اکنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و در جریان تحریم های همه جانبه و ناجوانمردانه‌ای علیه مردم ایران هستیم. در شرایطی که صنعت نفت به عنوان منبع اصلی درآمد کشور تحریم شده است، بخش صنعت و معدن درایور تامین نیازمندی‌های کشور، صادرات و ارزآوری برای کشور است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه افزود: در واقع بار اقتصاد کشور در شرایط فعلی بر عهده بخش صنعت و معدن است. این جایگاه و رشد مرهون تلاشی است که همه مدیران، کارگران و کارکنان در این بخش داشته‌اند که خوشبختانه هر سال توسعه و رشد اقتصادی این بخش بیشتر بوده است.

اکبری محمدی اظهار کرد: امیدواریم در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» مشکلات تولید حل شده و رشد بخش صنعت و معدن در اقتصاد بیشتر شود تا بتواند نقش بیشتری در توسعه کشور ایفا کند.

ثبت ۷۳ رکورد بی‌سابقه در فولاد مبارکه در یک سال

وی درباره نقش فولاد مبارکه در خنثی کردن تحریم‌ها اظهار کرد: فولاد مبارکه در شرایطی که کشور دچار تحریم است و با تحریم‌های ظالمانه چندباره‌ای مواجه شده اما با درایت و همت همه مدیران و کارگران از سال‌های قبل تاکنون و با تکیه بر توانمندی داخلی و بومی‌سازی تجهیزات و فرایندها، نه تنها این شرکت کاهش تولید نداشته بلکه در یک سال گذشته نزدیک به ۷۳ رکورد مختلف و بی‌سابقه را ثبت کردیم.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه افزود: تولید فولاد خام این شرکت از ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تن در سال ۹۸ به بیش از ۷ میلیون تن ارتقا پیدا کرده است که نشان از موفقیت و تاثیر و جایگاه فولاد مبارکه در صنعت به ویژه صنعت فولاد کشور دارد.

نقش فولاد مبارکه در در تامین نیازمندی های داخلی

اکبری محمدی تصریح کرد: در حال حاضر گروه فولاد مبارکه نزدیک ۴۵ درصد از فولاد کشور را تولید می‌کند. به علاوه ۹۳ درصد ورق و ۸۷ درصد تختال تولیدی کشور نیز در فولاد مبارکه تولید می‌شود که نشان دهنده نقش و جایگاه محوری فولاد مبارکه در تامین نیازمندیهای داخلی کشور است.

وی ادامه داد: قطعا نقش فولاد مبارکه در تامین نیازمندی‌های صنعت، ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی و ارتقا جایگاه صنعت در کشور منحصر به فرد است که با برنامه‌ریزی انجام شده برای توسعه این نقش، این جایگاه حفظ و ارتقا پیدا خواهد کرد.