۰ نفر

معاون قضایی دادستان کل کشور:

فضای تولید را از بگیر و ببند خالی کنید

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 536481
فضای تولید را از بگیر و ببند خالی کنید

سعید عمرانی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که بسیاری از موارد را از حالت قضایی خود خارج کنیم. همچنین مسائلی مانند دادگاه تجاری مطرح است، در مجموع به دنبال این هستیم که وضعیت را از حالت بگیر و ببند خارج کنیم. هیچ کجای دنیا تولید به این شکل اداره نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا،  سعید عمرانی در نشستی با مجمع کارآفرینان اظهار کرد: با اینکه رهبری چندین سال است که در مورد تولید صحبت می‌کنند اما به نظر می‌رسد مسئولین هنوز در جمود ذهنی گذشته خود هستند. وقتی در سال ۱۴۰۰ از تولید حرف می‌زنیم دست‌کم باید جواب‌های آن با سال ۹۹ متفاوت باشد اما همان جوابی را می‌دهد که سال ۹۹ می‌داد.

وی افزود: همت و شجاعتی که رهبری از آن صحبت می‌کند این است که از حالت عافیت‌طلبی در بیاییم و تفسیرهایی از قانون ارائه شود که به نفع تولید است. موانع بسیاری در راه تولید وجود دارد، در بعضی شهرها تولید‌کننده‌ها معطل یک دستور هستند، آن هم یک دستور که خلاف قانون نیست و تفسیر پذیر است. این نشان می‌دهد که نمی‌خواهیم امضای خوب خود را خرج تولید کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که بسیاری از موارد را از حالت قضایی خود خارج کنیم. همچنین مسائلی مانند دادگاه تجاری مطرح است در مجموع به دنبال این هستیم که وضعیت را از حالت بگیر و ببند خارج کنیم. هیچ کجای دنیا تولید به این شکل اداره نمی‌شود اصل ۴۴ قانون اساسی به طور ساده‌سازی شده می‌گوید که بگذاریم مردم کاسبی خود را کنند.

وی با انتقاد از پذیرش این وضعیت توسط فعالان اقتصادی گفت: شما نیز این قیومیت را پذیرفته‌اید متاسفانه هر دو روز یک بخشنامه جدید صادر می‌شود که این کار باعث می‌شود دستمان در مقابل طرف تجاری خالی باشد. چرا باید با اینکه جزو ۷ کشور تولید کننده مرغ هستیم در آن به مشکل بخوریم؟ کدام کار بانک مرکزی درست بوده که دنبال منشا ارزی می‌گردید؟ شش میلیون تن نهاده دامی در گمرکات مانده بودند. بسیاری از مشکلات این چنینی را می‌توان در طی شش ماه با عزم راسخ حل کرد.