۰ نفر

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

تولید فولاد ۲برابر تقاضاست، اما میلگرد گران می‌ شود

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۱
کد خبر: 536256
تولید فولاد ۲برابر تقاضاست، اما میلگرد گران می‌ شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نبود نظارت بر بازار و فعالیت سوداگران موجب آشفتگی بازار و گرانی میلگرد و محصولات فولادی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حجت اله فیروزی با انتقاد از نابسامانی بازار فولاد و گرانی میلگرد، اظهار داشت: از آنجا که تولید و میزان مصرف داخلی فولاد طی ماه‌های گذشته تغییری نداشته، عدم مدیریت بازار توسط دولت را می‌توان دلیل اصلی گرانی میلگرد و نابسامانی بازار دانست.

وی با بیان اینکه میزان مصرف داخلی فولاد افزایشی نداشته که گرانی میلگرد را ناشی از آن بدانیم، افزود: از آنجا که دولت در ماه‌های پایانی عمر خود به سر می‌برد، ممکن است برخی از مسئولان انگیزه لازم برای ساماندهی بازار را نداشته باشند و گرانی سایر کالاها در ماه‌های اخیر نیز موید این نکته است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در حال حاضر میزان تولید فولاد 2 برابر تقاضا و نیاز واقعی کشور است و نوسانات قیمتی فعلی بازار ناشی از عدم عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا است.

وی با بیان اینکه نبود نظارت بر بازار، فعالیت سوداگران و عدم عرضه تمام محصولات فولادی در بورس موجب آشفتگی بازار و گرانی میلگرد و محصولات فولادی شده است، ادامه داد: طرح توسعه و تولید پایدار فولاد که در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شده موجب  عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس می‌شود.