۰ نفر

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان؛

۲کشتی حامل کالای اساسی در بندر چابهار پهلو گرفت

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۱۰
کد خبر: 535239
۲کشتی حامل کالای اساسی در بندر چابهار پهلو گرفت

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه روند واردات کالاهای اساسی، دو فروند کشتی حامل کالای اساسی ذرت و برنج در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین شهدادی در چابهار اظهار داشت: در ادامه روند واردات کالاهای اساسی، دو فروند کشتی حامل کالای اساسی ذرت و برنج در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد.

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: این کشتی‌ها حامل 67 هزار تن ذرت فله و کشتی 27 هزار تنی برنج کیسه‌ای است که روز گذشته در بندر شهید بهشتی پهلوگیری و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.

وی با تاکید بر فرآیند ترخیص و خروج مطلوب این محموله‌ها، گفت: خوشبختانه با زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر چابهار برای پهلودهی و تخلیه و بارگیری انواع کشتی و کالا و تعامل و تشریک مساعی که با گمرک و دستگاه‌های مرتبط وجود دارد کالاها با رویه‌های گمرکی و بدون رسوب به مقاصد مورد نظر حمل خواهد شد.

شهدادی با اشاره به ترانزیت، صادرات و واردات کالاهای اساسی بندر چابهار در سال جاری، گفت: از ابتدای امسال نیز با وجود محدودیت‌های کرونا، فعالیت‌های بندری، تخلیه و بارگیری و ورود و خروج کامیون‌های حامل بار با تشدید پروتکل‌های بهداشتی تداوم داشته است.

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تداوم ورود و خروج کشتی از بندر چابهار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی این بندر زمینه ایجاد اشتغال، تحرک حمل و نقلی و پویایی اقتصادی را بویژه در استان رونق بخشیده است.

 طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار پس از بهره‌برداری در فاز اول با برخورداری از پنج پست اسکله و افزایش ظرفیت به 8.5 میلیون تن، تجهیزات مدرن و بهره‌برداری از ترمینال‌های کانتینری و یخچالی برای پذیرش و پهلوگیری انواع کشتی‌ها با تنوع کالاهای صادراتی، وارداتی، کانتینری، فله و تنوع کالاهای یخچالی و مواد نفتی فراهم شده است.