۰ نفر

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد؛

ارز واردات مواد اولیه شیر خشک نوزادان تامین نشد

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۹
کد خبر: 531817
ارز واردات مواد اولیه شیر خشک نوزادان تامین نشد

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اشاره به اینکه برای تولید شیرخشک نوزادان در کشور باید مواد اولیه وارد کنیم، گفت:چندین ماه است که ارز ترجیحی برای واردات مواد اولیه شیرخشک تامین نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هانی تحویل زاده، با بیان اینکه برخی از برندهای شیر خشک نوزادان سهمیه بندی شده‌اند و اگر تخصیص ارز صورت نگیرد، تا دو ماه آینده موجودی این برندها به اتمام خواهد رسید، گفت: سال گذشته در دو نوبت تخصیص ارز صورت گرفت ولی کافی نبود و حتی برخی از تولیدکنندگان نتوانستند بدهی‌های ارزی خود را بپردازند.

وی ادامه داد: دو کارگروه در بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو وجود دارد؛ وقتی درخواست تخصیص ارز برای واردات داده می شود، این درخواست در کاگروه‌ها بررسی می شود. یعنی ابتدا کارگروهی در سازمان غذاو دارو درخواست را تایید می کند که همین امر چندین ماه طول می کشد و سپس از آنجا به کارگروه بانک مرکزی سپرده می شود. بانک مرکزی هم اگر این درخواست را تایید کند، به بانک عامل ارسال می کند و تخصیص ارز صورت می گیرد. این روند ممکن است ماه ها طول بکشد و سال گذشته نیز ۹ماه طول کشید تا ارز تخصیص داده شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد تصریح کرد: طولانی بودن این روند باعث شده که بدهی های ارزی برخی تولیدکنندگان به تامین کنندگان به بیش از ۱۸ ماه برسد.

به گفته وی حدود شش ماه است که ارز برای واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد تامین نشده است.

تحویل زاده در پایان گفت: تولید شیرخشک در داخل به واردات مواد اولیه بستگی دارد. مواد اولیه همه برندهای شیرخشک باید وارد و سپس شیرخشک نوزادان در داخل کشور تولید شود.