۰ نفر

یک مقام مسئول کارگری مطرح کرد؛

تامین مواد اولیه، دغدغه بزرگ تولید کنندگان

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
کد خبر: 528813
تامین مواد اولیه، دغدغه بزرگ تولید کنندگان

یک مقام مسئول کارگری می گوید با برداشته شدن تحریم ها سرمایه گذاری در کشور رونق می گیرد و تولیدکنندگان می توانند مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها را بهتر تامین کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فتح اله بیات، اظهار کرد: در صورتی که مشکلات اقتصادی متاثر از تحریم ها برطرف شود بسیاری از مشکلات بخش تولید هم از بین می رود. امروز مواد اولیه و تامین ارز به جهت تهیه آن به یک دغدغه بزرگ برای تولیدکنندگان تبدیل شده است. وقتی مواد اولیه ارزان و راحت در دسترس تولیدکنندگان قرار گیرد بهتر می توانند محصولات خود را تولید و عرضه کنند و در فضای رقابتی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: تولیدکننده اگر مواد اولیه مورد نیاز را با قیمت مناسب تهیه کند روی قیمت جنس، روی جذب نیروی کار، رونق بازار و خریدار که حرف اول را در بازار می زند تاثیر می گذارد چرا که همه این موارد زنجیره وار به هم مرتبط هستند و به افزایش تولید منجر می شوند.

بیات تصریح کرد: دلیل رکود حاکم بر بخش تولید، عدم تامین مواد اولیه است به همین دلیل ورود به عرصه فعالیتهای تولیدی با استقبال کمی روبه رو است چرا که هزینه تولید گران تمام می شود و ورود جنس های بی کیفیت به کشور نیز انگیزه تولید و رقابت را از تولیدکنندگان می گیرد.

به گفته رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در صورتی که تحریم ها برداشته شود، سرمایه گذاری در کشور رونق می گیرد و بسیاری از شرکتهای خارجی که تا پیش از این با محدودیت سرمایه گذاری مواجه شده بودند وارد کشور می شوند. با تحریم، امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی از بین می رود لذا برداشته شدن تحریم ها به سود اقتصاد کشور و حضور سرمایه گذاران خواهد بود.

بیات گفت: همانطور که نیروی کار خواهان امنیت شغلی است، سرمایه گذار هم خواهان امنیت سرمایه اش است و این دو در کنار هم معنا می یابند. با نوسان شدید نرخ ارز در بازار، هیچ سرمایه گذاری احساس امنیت نمی کند و حاضر نیست خطر کند و سرمایه اش را برای راه اندازی یک شرکت یا خط تولیدی به کار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت مدیریت واردات در بحث رفع تحریم ها اظهار کرد: مدیریت واردات به این معنی است که جلوی واردات کالاهایی که می توانیم در داخل تولید کنیم بگیریم تا به زیان تولیدکنندگان داخلی و کارگران و سرمایه گذاران تمام نشود.