۰ نفر

رشد ۹۰درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی در تهران

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۱۶
کد خبر: 528004
رشد ۹۰درصدی صدور جواز تاسیس صنعتی در تهران

صدور جواز تاسیس، اشتغال و سرمایه پیش بینی شده برای بنگاه ها در سال گذشته به ترتیب ۸۹، ۸۸ و ۴۴درصد نسبت به سال۱۳۹۸ رشد کرده که نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش تولید است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سال ۱۳۹۹ در تهران برای ۲۰۲۸ بنگاه جواز تاسیس صادر شده که سرمایه پیش بینی شده برای آن‌ها معادل ۱۳ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان بوده است.

تعداد این جوازها و سرمایه پیش بینی شده برای آن‌ها در سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۸۹ و ۴۴ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در سال ۱۳۹۹ صادر شده برای ۷۶ هزار و ۱۷۲ نفر در تهران شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن با افزایش ۸۸ درصدی مواجه بوده است.

گفتنی است که تعداد صدور جواز صنعتی به نوعی نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش تولید و طبق گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)  حدود یک چهارم جوازهای تاسیس صادر شده، به مرحله تولید می‌رسند.

بنابراین احتمالا ۲۰۲۸ جواز تاسیس صادر شده حدود ۵۰۷ مورد به مرحله تولید خواهد رسید.