۰ نفر

معاون وزیر محیط زیست نیجریه ؛

نیجریه از تجارب ایران در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی استفاده می‌کند

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵
کد خبر: 285520
نیجریه از تجارب ایران در اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی استفاده می‌کند

معاون وزیر محیط زیست نیجریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای طرح های بیابان زدایی بسیار موفق عمل کرده و می تواند الگوی خوبی برای دیگر کشورها باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،احمد محمود عثمان در حاشیه بازدید از طرح های بیابان زدایی آران و بیدگل بیان کرد: دیدن طرح های بیابان زدایی در ایران لذت بخش و آموختنی بود که امید می رود بتوانیم از تجربه های جمهوری اسلامی در کشور نیجریه بهره بگیریم.

معاون وزیر محیط زیست نیجریه افزود: ۱۱ ایالت شمال کشور نیجریه به مانند ایران درگیر پدیده های بیابان زایی و گرد و غبار بوده و با مشکلاتی از جمله فرسایش بادی و هجوم ریزگردها رو به رو هستند.

وی بیان کرد: ۱۳ نفر از مدیران وزارتخانه به ایران آمدند تا در کناردیدن طرح های بیابان زدایی، از تجربه حفاظت از شهرها و زیرساخت ها در این شرایط بهره مند شویم.

وی با اشاره به نقش پررنگ مردم و سازمان های مردم نهاد برای اجرای طرح های بیابان زدایی در ایران اضافه کرد: همچنین شناسایی کانون های بحران و کاشت درختان نیازمند آب کم مانند تاغ با قدرت تاب آوری در برابر خشکسالی از جمله تجربه موفقی هستند که در کشور نیجریه از آنها بی بهره بودیم.

محمود عثمان در پایان سخنانش تأکید کرد: انتظار می رود مسئولان سازمان جنگل ها و محیط زیست ایران دانش فنی تولید نهال تاغ و روش تولید و تکثیر آن را در اختیار نیجریه قرار دهند تا بتوانیم از این تجربه موفق استفاده کنیم.