۰ نفر

مدیرکل برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی وزارت کشور:

33هزار روستای کشور تخلیه شده است

۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۶
کد خبر: 283605
33هزار روستای کشور تخلیه شده است

مدیرکل برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی وزارت کشور با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: از سال 1335 تاکنون 33 هزار روستای کشور تخلیه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل زیارتی روز شنبه در همایش دهیاران آذربایجان شرقی در تبریز افزود: جمعیت روستایی 20 میلیون و 70 هزار نفر معادل 25 درصد کل جمعیت کشور است.
وی ادامه داد: واقعیت جامعه روستایی گویای آن است که ما با تزریق پول و اعتبار، برقرسانی و جادهسازی صرف نمیتوانیم به توسعه دست یابیم، بلکه برای دستیابی به توسعه در روستاها، در وهله اول نیازمند تغییر رویکردها هستیم.
زیارتی افزود: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده مسایل روستایی می تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، کمک بسیار بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور کند. 
وی اضافه کرد: دهیاری ها باید ظرفیت ها و امکانات خود را شناسایی و توانایی های خود را برای استفاده از این امکانات نیز برآورد کنند.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور گفت: اقدامات موثری از سوی دولت تدبیر و امید برای تامین و توسعه زیرساخت های روستایی انجام شده، اما با این وجود سیل مهاجران روستایی به خصوص جوانان و نوجوانان به شهرها همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: از سال 82 تا پایان سال 96 مجموعه اعتبارات متمرکز به دهیاری ها 15 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است که 12 هزار و 500 میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.
زیارتی اظهار داشت: دولت با وجود تمام مسائل و محدودیت ها در این 5 سال چهار برابر مجموع 10 سال گذشته به دهیاری ها کمک کرده است که این نشان از توجه دولت به توسعه مناطق روستایی است.
وی گفت: قبل از سال 1392 شمسی 331 پایگاه آتش نشانی روستایی در کشور وجود داشت که اکنون به 900 پایگاه افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی کشور افزود: قبل از سال 1392 شمسی یک هزار و 100 بوستان روستایی در کشور وجود داشت که در پنج سال گذشته این رقم به پنج هزار بوستان رسیده است.