۰ نفر

معاون وزیر جهادکشاورزی:

مطالبات اقتصادی با تسهیل در امر تولید محقق می‌شود

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۹
کد خبر: 281171
مطالبات اقتصادی با تسهیل در امر تولید محقق می‌شود

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: تسهیل در امر تولید و تسریع در اجرای طرح های کشاورزی که می تواند در شرایط فعلی کشور مطالبات اقتصادی مردم را محقق کند از اولویت های این وزارتخانه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا اورنگی روز سه شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکید این وزارتخانه همواره بر اصلاح ضوابط دست و پاگیر به ویژه در واگذاری اراضی است، زیرا کاغذ بازی های اداری فرآیند تولید را با وقفه مواجه کرده است.
وی ادامه داد: شرایط کشور ایجاب می کند تا در حوزه تولید و فعالیت های بخش کشاورزی در رفع دغدغه های اقتصادی واجتماعی مردم همت گمارد.
اورنگی، بهره گیری از روش های نوین الکترونیکی برای اصلاح فرآیندهای اداری را گام موثری در تسریع امور دانست و گفت: از آنجا که جهادکشاورزی در رفع موانع و مشکلات و تسهیل امر تولید رسالت مهمی دارد، حساسیت ویژه ای به کار گرفته شده تا در روند امور خللی ایجاد نشود. 
رئیس سازمان امور اراضی، بلاتکلیفی طرح های واگذاری اراضی در حریم شهرها و روستاها را از مهمترین معضلات این حوزه عنوان کرد و افزود: این معضل مردم را سرگردان کرده و می طلبد با تقویت همکاری های بین بخشی این معضل را از میان برداشت.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر تسهیل و تسریع در واگذاری طرح های کشاورزی اظهار داشت: مشکلاتی در حوزه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی وجود دارد که اگر در این حوزه سخت گیری های موجود در واگذاری ها تعدیل شود، بسیاری از مشکلات برطرف می شود.
اقبال عباسی، کاغذ بازی های اداری را از موانع جدی جذب سرمایه گذار در استان برشمرد و ادامه داد: برنامه موثری برای جذب سرمایه گذار در مناطق کمتربرخوردار وجود ندارد و این امر می طلبد تا امتیازاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: فرآیند واگذاری زمین به سرمایه گذاران در مناطق مختلف کشور یکسان است و این در حالی است که باید برای مناطق کمتربرخودار تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود.
افتتاح 40 طرح کشاورزی، بهره برداری از ساختمان امور اراضی به مساحت یک هزار مترمربع، آغاز طرح اجرای 18 هزار هکتار عملیات یکپارچه سازی و اهدای نخستین اسناد ثبتی کاداستر اراضی کشاورزی استان از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر جهادکشاورزی به چهارمحال و بختیاری است.