۰ نفر

گشت فوریت های اجتماعی در تهران راه اندازی شد

۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 685919
 گشت فوریت های اجتماعی در تهران راه اندازی شد

طرح حامی شهر با عنوان فعالیت گشت‌های فوریت‌های اجتماعی شهرداری تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در آغاز طرح حامی شهر در پایتخت احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران در خصوص راه اندازی گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی با اشاره به اینکه این گشت کمک به جمع‌آوری بی خانمان‌ها در سطح شهر است،  گفت: ظرفیت جمع‌آوری بی خانمان‌ها در سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز جمع‌آوری افراد بی خانمان اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت مراکز خالی است و دلیل آن هم این است که در سال گذشته معتادان متجاهر ظرفیت را پر کرده بودند اما امسال با تمام ظرفیت‌ها معتادان متجاهر را از مراکز مددسرا و گرمخانه‌ها به مراکز ماده ۱۶ منتقل کردیم و اکنون نگرانی درباره زمستان برای بی خانمان ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته تعداد گشت‌های ما به دو برابر افزایش یافته و ۴۰ خودرو و هفت اتوبوس کار جمع‌آوری ۲۵۰۰ بی خانمان را انجام می‌دهند.

احمدی صدر تاکید کرد: این مراکز برای افراد کارتن خواب و بی خانمان است و در مواردی که سرپناه برای آنها وجود ندارد می توانند در مراکز شهرداری تهران بمانند و غذا و محل استراحت در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

وی با تاکید بر خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود، افزود: اگر شهروندان فرد بی خانمانی را در تهران مشاهده کردند حتما با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند و گشت‌های شهرداری امسال ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اتوبوس‌هایی که افراد بی خانمان را نگهداری می‌کنند، گفت: این خودرو مخصوص بی خانمان‌هاست و اما با اتوبوس خوابی متفاوت است. عده‌ای تمایل ندارند به مراکز بروند برای همین اتوبوس‌هایی به عنوان همراه سرای موقت ایجاد شده تا این افراد سرپناه گرم همراه غذا به صورت موقت داشته باشند.

احمدی صدر همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص بکارگیری ون‌های فرسوده با پلاک تاکسی به عنوان گشت‌های ویژه فوریت‌های اجتماعی در تهران که در این مراسم نیز تعدادی از آنها در حیاط شهرداری تهران برای نمایش پارک شده بودند، گفت: علاوه بر خودروهایی که در اختیار سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به عنوان گشت‌های فوریت‌های اجتماعی قرار دارد، در مناطق نیز تعدادی خودرو برای انتقال افراد بی خانمان به صورت کرایه در اختیار گرفته می‌شود که در این ایام تنها برای انتقال افراد بی خانمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه این مراسم علیرضا جاوید معاون شهردار تهران آغاز طرح راه اندازی گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی (حامی شهر) را در پایتخت اعلام کرد.

در حالیکه مقرر بود این مراسم با حضور شهردار تهران و ریاست شورای اسلامی شهر تهران از ساعت ۷ صبح در حیاط شهرداری تهران آغاز شود با توجه به بارندگی و آبگرفتگی حیاط ساختمان مرکزی شهرداری تهران این مراسم از ساعت ۸:۳۰ و بدون حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و مهدی چمران ریاست شورا آغاز شد.