۰ نفر

شهردار تهران خبر داد:

خسارت ۴۰۰ میلیاردی به اموال تهران در ناآرامی‌های اخیر

۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 685433
خسارت ۴۰۰ میلیاردی به اموال تهران در ناآرامی‌های اخیر

شهردار تهران از برآورد ۴۰۰ میلیارد تومانی خسارات به اموال شهر و مدیریت شهری در اغتشاشات اخیر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه آئین بهره‌برداری از پروژه‌های مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: تا پیش از آغاز به کار مدیریت شهری جدید در دوره فعلی ۱۲۷ پارک در شهر تهران مناسب سازی شده بود، اما در یکسال گذشته ۱۱۷ پارک مناسب سازی آن آغاز شده که ۵۳ مورد به اتمام رسیده و مابقی نیز تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. بدین ترتیب این موضوع نشان می‌دهد که مدیریت شهری جدید اهتمام ویژه‌ای برای مناسب سازی معابر شهری و بوستان‌ها دارد.

وی درباره وجود برخی انتقادها درباره شیوه مناسب سازی در بوستان منطقه ۱۷ تصریح کرد: در انتهای این بوستان برای خطی که جهت معلولین مشخص شده بود بحثی وجود داشت که مقرر شد اصلاحات لازم روی آن انجام شود. امروز ۲ بوستان در مناطق ۱۰ و ۱۷ مناسب سازی شده است که بوستان ۶۵۰۰ متر مکعبی در منطقه ۱۰ و بوستان دیگری در منطقه ۱۷ مناسب سازی شده که هر دو در مناطق کم برخوردار به لحاظ سرانه فضای سبز، احداث شده است. بی تردید این نهضت برای مناسب سازی آغاز شده و ادامه دارد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مناسب سازی در معابر و ساختمان‌های شهر پیگیری خواهد شد، افزود: امیدواریم علاوه بر ساختمان‌های مدیریت شهری موضوع مناسب سازی در ساختمان‌های شخصی نیز پیگیری شود.

شهردار تهران در خصوص درخواست برخی معلولین در مورد تصمیمات کمیسیون ماده ۱۰۰ برای مسائل مربوط به معلولین نیز گفت: در کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفاتی که صورت می‌گیرد و مرتبط با آسایش معلولین است نباید منتج به جریمه شود. ما نیز آنچه که مایه سلب آسایش معلولین است را نمی‌پذیریم و جریمه‌ها باید منتج به بازسازی شود. لذا این خواسته معلولین را مورد توجه ویژه قرار خواهیم داد.

وی درباره مناسب سازی معابر در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نیز اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر قدرالسهمی بود که در مناطق توزیع شده بود اما امروز بر اساس گزارشی که شهردار منطقه ۱۷ اعلام کرد فراتر از آنچه که برای این منطقه مشخص شده مناسب سازی انجام شده و تا پایان سال ۶۰ درصد بیشتر از آنچه که برای منطقه مشخص شده است مناسب سازی انجام خواهد شد. در سایر مناطق نیز این موارد مشاهده می‌شود.

زاکانی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان خسارات وارده به پایتخت در اغتشاشات اخیر، گفت: خسارت‌های مدیریت شهری تا ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده اما آنچه که بیشتر مورد توجه است جنایت ناظر بر پاکبانان، رانندگان حمل و نقل عمومی، آتش نشانان و انتظامات مترو است که قابل جبران نیست. در حقیقت کسی که به فردی که محیط شهری را تمیز می‌کند تعرض می‌کند نشان دهنده این است که از اولیات مدنیت بویی نبرده که بسیار آزار دهنده است.

وی در خصوص حل و فصل موضوع حریم راه آهن نیز گفت: مدت‌هاست که موضوع حریم راه آهن در منطقه ۱۷ را دنبال می‌کنیم. موضوعی که البته باید در هیات دولت مورد توجه قرار گیرد و گشایشی صورت بگیرد.