۰ نفر

نام ۲ وزارتخانه در لیست ساختمان های ناایمن قرار دارد

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲
کد خبر: 680091
نام ۲ وزارتخانه در لیست ساختمان های ناایمن قرار دارد

در میان ١٢٩ ساختمان ناایمن تهران، نام چندین نهاد دولتی هم به چشم می‌خورد که سخنگوی شهرداری تهران وعده داد از هفته آینده گشت‌های ایمنی ساختمان فعالیت خود را آغاز کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع ساختمان های ناایمن همواره مطرح بوده اما در این دوره از مدیریت شهری، اولتیماتوم‌های فراوانی به صاحبان این ساختمان ها داده شده و علاوه بر شهرداری و آتش نشانی، قوه قضاییه هم به این موضوع ورود پیدا کرده است.

با این حال اعلام  لیست ١٢٩ موردی، دچار چالش‌های فراوانی است. طبق اعلام دادستان کل کشور  انتشار دادن این مسائل منجر به التهاب می‌شود. قدرت‌الله محمدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در این باره گفته بود:  لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر را حتماً منتشر خواهیم کرد چرا که با هیچ فردی تعارف نداریم؛ بی‌تردید نباید اجازه دهیم بحث انتشار اسامی این ساختمان‌ها تبدیل به ترس شود.

با توجه به این حساسیت‌ها، تا به امروز این لیست مهم و اساسی توسط هیچ دستگاه و نهادی منتشر نشده است، اما مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این رابطه گفت: در میان این لیست، نام نهادهای دولتی هم به چشم می‌خورد برای مثال ساختمان‌های وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور مالیاتی کشور ناایمن هستند و هرچه سریعتر باید نسبت به ایمن سازی اقدام کنند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: بین بخش خصوصی و دولتی در حوزه ایمن سازی تفاوتی وجود ندارد زیرا جان مردم موضوعیت دارد به همین دلیل باید جدی گرفته شود. بسیار سفت و سخت موضوع ایمن سازی را از نهادهای دولتی شروع شده و هیچ توجیه ای نباید بیاورند؛ مهلت یک ماهه به برخی از این دستگاه‌ها  داده شده است.

آغاز به کار گشت‌های ایمنی برای بررسی ساختمان‌های ناایمن از شنبه آینده

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به انتشار نام ٣ ساختمان ناایمن دولتی اظهار کرد: به دلیل اهمیت موضوع ساختمان های ناایمن در پایتخت، از روز شنبه گشت‌های مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان‌های ناایمن کار خود را آغاز می‌کنند.

او افزود: البته به دلیل اینکه حادثه متروپل مجددا تکرار نشود، این گشت‌ها علاوه بر احتمال حریق، سازه را هم مورد بررسی قرار خواهند داد و هدف تنها حریق نیست. در این گشت‌ها علاوه بر آتش نشانی، شهرداری تهران، نظام مهندسی و ستاد بحران حضور خواهند داشت.