۰ نفر

زاکانی: فقط ۲۵ درصد مردم آمریکا به دولتشان اعتماد دارند / آمریکا در حال انقراض است

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹
کد خبر: 679891
زاکانی: فقط ۲۵ درصد مردم آمریکا به دولتشان اعتماد دارند / آمریکا در حال انقراض است

شهردار آمریکا با اشاره به افول آمریکا گفت: امروز فقط ۲۵ درصد مردم آمریکا به دولتشان و ۴۰ درصد به ارتش این کشور اعتماد دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دانشجو، علیرضا زاکانی شهردار تهران در ویژه برنامه «افول آمریکا» که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی برگزار شد، گفت: مسیری که آمریکا می‌رود در حال انقراض است. در واقع آمریکا مانند گربه‌ای است که هار شده و می‌خواهد خودش را نشان بدهد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکایی فهمیده اند کانون اصلی تفوق و چیرگی آن‌ها ایران است، اظهار کرد: ردشیر زاهدی اعتراف کرد که حاج قاسم مایه یکپارچگی ایران شده است.

زاکانی با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر طرح فوق العاده بزرگی بود که نتوانستند انجامش بدهند، اضافه کزد: جنس اعتراضات در ۱۴۰۱ اجتماعی شد و قرار بود پیوست سیاسی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه تهران در هم انباشتگی مشکلات دارد، اما بن‌بست نداریم، افزود: ما برای تامین بودجه یک سانت تراکم نفروختیم و این در حالی است شهرداری تهران ۲ سال و نیم تنش مالی داشت.

زاکانی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد بودجه تهران را در عرض ۶ ماه تامین کردیم و این بی سابقه است، اضافه کرد: من ۲۲ روز بعد از ورود به شهرداری اعلام کردیم از تنش مالی خارج شدیم.

وی با بیان اینکه ما لکنت زبان داریم و باید بپذیریم در جنگ رسانه دست برتر نداریم، گفت: تا خرداد امسال هیچ مصاحبه‌ای نداشتم؛ چون فقط می‌خواستیم کار کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه تهران ۲۱ هزار معتاد متجاهر دارد و قبلی‌ها می‌گفتند این‌ها را رها کنید تا بمیرند، افزود: ۵ هزار تخت برای نگهداری متعادین متهاجر ایجاد شده و امروز سه هزار نفر معتاد متهاجر که مثل خواهر، برادر، پدر، مادر و فرزندان ما هستند، ولی به دلیل شرایط نامساعدی کسی حاضر نیست از آن‌ها نگهداری کند را تحت نظر قرار داده‌ایم و قصد داریم ۲۵۰۰ تخت دیگر را نیز راه اندازی کنیم.