۰ نفر

هشدار عضو شورای شهر درباره بحران آب در تهران

۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲
کد خبر: 676449
هشدار عضو شورای شهر درباره بحران آب در تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس گزارش مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران، اگر باران نیاید و ورودی سدها کاهش داشته باشد و از آبهای زیر زمینی استفاده نشود ،۱۰۰ روز بیشتر تهران آب ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهدی پیرهادی روز سه شنبه در جریان یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: میزان آب ۵ سد اطراف تهران بسیار پایین است و به گفته مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب اگر باران نیاید با توجه به شرایط فعلی، تهران ۱۰۰ روز بیشتر آب ندارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه واقعیت‌ها را باید به مردم گفت، اظهار داشت: در سدهای اطراف تهران آب وجود ندارد و باید گفت آب نیست.

پیرهادی با بیان اینکه اکنون که در فصل پاییز و زمستان دچار کمبود آب هستیم باید برای فصل تابستان و سال‌های بعد چاره اندیشی کنیم، یادآور شد: چون واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گوییم، مردم حساسیت موضوع را احساس نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی از جمله شهرداری باید برای مصرف بهینه آب و برق اقدامات لازم را انجام داده و مبحث ۱۶ و ۱۹ ساختمان را اجرا کنند.

پیرهادی با بیان اینکه این موضوع را با استاندار تهران نیز مطرح کرده‌ام، اظهار داشت: ابتدا مجموعه‌های دولتی و نهادهای عمومی باید مبحث ۱۶ و ۱۹ را اجرایی و تعیین تکلیف کنند تا پس از آنها از شهروندان بخواهیم این مباحث را اجرایی کنند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با ارائه تذکر دیگری در خصوص بحث سکونت پذیری شهر تهران گفت: از دولتمردان می‌خواهم نسبت به سکونت پذیری شهر تهران تجدیدنظر کنند چراکه تهران بیش از ۱۰ میلیون نفر گنجایش ندارد.

وی گفت: در شهر پرند حتی با گذر از ۴۰۰ متر به آب نمیرسیم؛ پرند ظرفیت گنجایش بیشتر و آب و برق هم ندارد.

وی با بیان اینکه مدیرعامل آب و فاضلاب بارها طی نامه‌های مختلف اعلام کرده است که شهر پرند ظرفیت ندارد، گفت: بر اساس اعلام مجموعه آب و فاضلاب، شهر پرند برای سکونت پذیری بیشتر آب و زیرساخت ندارد.

پیرهادی همچنین از تصویب آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی توسط دولت تقدیر کرد و اظهار داشت: تصویب این آئین‌نامه اتفاق خوبی در حوزه محیط زیست بوده است.

وی تاکید کرد: نخستین بار است که قانون جامعی در بحث محیط زیست تصویب شده است.