۰ نفر

مخالفت مجلس با خرید اتوبوس دست دوم خارجی

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 675498
مخالفت مجلس با خرید اتوبوس دست دوم خارجی

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از مخالفت مجلس با خرید اتوبوس‌های دست دوم خارجی خبر داد و گفت: اگر ظرفیت داخل جوابگو نباشد، حتما باید اتوبوس‌های نو از خارج خریداری کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در زمینه ساخت اتوبوس داخلی توضیح داد: این ظرفیت باید اعلام و ساز و کاری برای آن فراهم شود که بدانیم چگونه باید ظرفیت کشور را تامین کنیم.

او با اشاره به اظهار نظرهایی درباره واردات اتوبوس دست دوم افزود: ما با واردات اتوبوس دست دوم به کشور مخالف هستیم و اگر قرار است اتوبوسی به کشور وارد شود، باید نو باشد تا از کمپانی ذی‌ربط بتوان امتیازاتی گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات اتوبوس دست دوم شناسنامه، خدمات پس از فروش، قطعه و ... ندارد گفت: متقاضی باید شناسایی شود تا به تناسب نیاز، میزان تقاضای خود را به تولید کننده اعلام کند و آن شرکت هم بسازد.

تالارپشتی گفت: نباید فقط به ظرفیت داخل فکر کنیم؛ ظرفیت ما جوری آفریده شده که چهارراه بین‌المللی است و به بسیاری از کشورهای دنیا می‌توانیم سرویس دهیم. می‌توانیم تولید کنیم و به سایر کشورها نیز صادر داشته باشیم.