۰ نفر

زاکانی: نگاه رشد کاریکاتوری به شهر نداریم

۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبر: 666863
زاکانی: نگاه رشد کاریکاتوری به شهر نداریم

شهردار تهران می‌گوید که به وعده داده شده در مورد کاهش فاصله شمال به جنوب شهر پایبند است و برای تحقق این هدف تلاش می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم افتتاحیه مرحله نخست بوستان ایرانیان افزود: وعده داده بودیم کاهش فاصله شمال و جنوب انجام و عدالت در شهر جاری شود که یکی از نمودهای آن بهره برداری از این بوستان در منطقه ۱۹ است.

وی ادامه داد: قبول مسئولیت شهردار جدید منطقه ۱۹ یک پیام شفاف داشت و این است که این منطقه باید با ظرفیت‌های موجود خود به منطقه‌ای الگو تبدیل شود. هر تهدیدی در دل خود فرصت بزرگی دارد؛ چنان که شهید سلیمانی بیان می‌کرد که فرصت‌هایی در تهدیدات است که در خود فرصت به معنی یک فرصت خاص نیست.

شهردار تهران تاکید کرد: منطقه ۱۹ ظرفیت برای ایجاد الگوهای زیست شهری دارد و سازمان نوسازی مکلف شده که چهره مناطقی که در آن تهدیداتی از این جنس وجود دارد را متحول کند. ۲۳ کوره آجرپزی که تهدید است به بزرگترین فرصت این منطقه تبدیل خواهد شد و برخی از مناطق جنوبی باید در سال‌های آتی آن گونه تغییر کند که برخی افراد از نقاط مختلف شهر با اقبال به مناطقی مانند ۱۵ و ۱۸ و ۱۹ رجوع و به این مناطق به عنوان الگو نگاه کنند.

وی ادامه داد: باید در مسیری باشیم که پیشران‌ها و الگوهایی خلق کنیم که منطقه ۱۹ از این الگوهاست و در آینده نزدیک چهره این منطقه تغییر خواهد کرد؛ همان طور که خرابه‌های گذشته در این نقطه تبدیل به این بوستان شد که بوستانی الگو در زمینه مناسب‌سازی است.

یکی از هزاران مواهب انقلاب اسلامی برای شهر تهران این است که ۷۵ بوستان تهران به ۲۳۴۶ بوستان تبدیل شد

شهردار تهران با بیان اینکه قبل از انقلاب فضای سبز پیرامونی و داخلی تهران چهار هزار و ۲۰۰هکتار بود گفت: تهران ۷۵ بوستان بزرگ و کوچک داشت اما امروز تهران ۵۹ هزار هکتار فضای سبز دارد و علاوه بر این مسیری دنبال می‌شود که هزار و ۵۰۰ هکتار برای امسال به سرانه فضای سبز اضافه شود و در داخل شهر نیز با تملک‌ها و توسعه فضای سبز از آن به عنوان یک تنفس‌گاه استفاده کنیم.

به گفته وی، این مورد یکی از هزاران مواهب انقلاب اسلامی برای شهر تهران است که ۷۵ پارک تهران تبدیل به دوهزار و ۳۴۶ پارک شد.