۰ نفر

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان تهران: کاهش استقبال والدین از سرویس مدرسه به دلیل گرانی هزینه ها

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 664012
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان تهران: کاهش استقبال والدین از سرویس مدرسه به دلیل گرانی هزینه ها

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان تهران گفت: پیش از کرونا حدد ۲۰۰ هزار دانش آموز با ۲۵ هزار خودرو به صورت رسمی از سرویس مدارس استفاده می‌کردند اما برای سرویس مدارس امسال تاکنون ۲۲ هزار دانش آموز ثبت‌نام کردند. در این رابطه خانواده ها می‌گویند که هزینه سرویس مدرسه بالاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، سید صدرا خوش قدم در جلسه نخست «استقبال از مهر ۱۴۰۱» که در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، به عدم استقبال والدین برای ثبت‌نام در طرح سرویس مدرسه خبر داد و گفت: پیش از کرونا حدد ۲۰۰ هزار دانش آموز با ۲۵ هزار خودرو به صورت رسمی از سرویس مدارس استفاده می‌کردند اما برای سرویس مدارس امسال تاکنون ۲۲ هزار دانش آموز ثبت‌نام کردند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان تهران گفت: از سویی نبود سرویس و رقابت باعث شده تا اکثر رانندگان به سمت تاکسی‌های اینترنتی سوق داده شوند، همچنین نرخ گذاری فعلی برای متقاضیان سرویس مدارس به صرفه نیست و به همین خاطر ترجیح می‌دهند در تاکسی اینترنتی فعالیت کنند.

او درباره چرایی کاهش ثبت‌نام دانش آموزان برای سرویس مدارس توضیح داد: از این طرف نیز خانواده‌ها اذعان دارند که هزینه سرویس مدارس بسیار بالاست. پیشنهاد می‌شود که طرحی اندیشیده شود تا دانش آموزانی که قادر به ثبت‌نام برای سرویس مدارس نیستند از حمل و نقل عمومی یا اتوبوس استفاده کنند.