۰ نفر

پاسخ زاکانی به تغییر برخی مدیران شهری: صبر کنید، صبر

۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 662888
پاسخ زاکانی به تغییر برخی مدیران شهری: صبر کنید، صبر

شهردار تهران گفت: شورای شهر مصوبه‌ای در رابطه با پارکینگ‌ها داشت که در بستر آن می‌توانستیم تا شعاع ۳۰۰ متر پارکینگ ایجاد کنیم اما لغو این مصوبه مشکلاتی ایجاد می‌کند باید در رابطه با مصوبات دقت بیشتری داشت تا مردم نفع بیشتری ببرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز روز چهارشنبه در دیدار مدیریت شهری پایتخت با اعضای دیوان عدالت اداری با اشاره به آرای صادره در رابطه با صدور پروانه ها گفت: گاهی اوقات مقررات مربوط به صدور پروانه منجر به محدودیت‌هایی می‌شود که ضوابط مانع شهرداری می‌شوند.

او با اشاره به آرای ماده ۱۰۰ ادامه داد: بخش عمده‌ای از این آرا را نمی‌توان اجرا کرد و اعاده دادرسی این امکان را ایجاد می‌کند که فرصت‌های جدیدی برای شهر خلق کنیم.

شهردار تهران درباره شکایت که از آرای کمیسیون باغات انجام می شود، افزود: گاهی نقض رأی توأم با یک الزام است و اعضای کمیسیون ماده ۷ با دقت بسیار این آرا را بررسی می‌کنند اما متأسفانه با وجود اینکه به دنبال ترویج فضای سبز هستیم مردم اشتیاقی به اجرای این کار ندارند. 

زاکانی با بیان اینکه برای باغ‌های تهران باید فکری جدی کرد، گفت: به شدت به دنبال کاشت درخت و افزایش فضای سبز هستیم و به همین دلیل سال گذشته ۱۲۵۰ هکتار فضای سبز اضافه و چند بوستان نیز افتتاح شد.

او با اشاره به لغو مصوبات شورای شهر گفت: شورای شهر مصوبه‌ای در رابطه با پارکینگ‌ها داشت که در بستر آن می‌توانستیم تا شعاع ۳۰۰ متر پارکینگ ایجاد کنیم اما لغو این مصوبه مشکلاتی ایجاد می‌کند.باید در رابطه با مصوبات دقت بیشتری داشت تا مردم نفع بیشتری ببرند.

شهردار تهران با اشاره به وجود مشکلات در شهر تهران و اینکه بسیاری از مشکلات متعلق به گذشته است، عنوان کرد: میراث دار مشکلات گذشته هستیم و مشکلات گذشته نباید گریبانگیر ما شود.اصل تشکیل این جلسه بسیار خوب است و امیدوارم رویه دیوان عدالت اداری منجر به این شود تا همکاری‌ها بیشتر باشد.

ساختمان‌های ناایمن میراث شوم گذشته

در حاشیه دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رئیس دیوان عدالت اداری، از علیرضا زاکانی شهردار تهران در خصوص موضوع ساختمان‌های ناایمن نیز پرسشی مطرح شد. او با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران میراث شومی است که از گذشته مانده و آنچه تهدید می شود خود شهروندان هستند .

زاکانی با اشاره به پلمب ساختمان آزاد گفت: این ساختمان به عنوان نمونه یک ساختمانی که اشکالات متعدد بود مورد توجه قرار گرفته و پلمب شد.

شهردار تهران با بیان اینکه مواجهه‌ شهرداری موجب شد که کسبه بیکار شوند، افزود: اگر امکان دیگری وجود داشته باشد و خود صاحبان کسب و کار بخواهند برای ایمن‌سازی پیش قدم شوند، پیگیری می‌کنیم.

زاکانی با بیان اینکه دغدغه ما صیانت از شهروندان است و کسبه هم شهروندان شهر محسوب می‌شوند افزود: این پاساژ هم برای خود کسبه و هم مراجعان خطرناک بود و برای همین به وظایف خود عمل کردیم. استحکام بخشی ساختمان را بررسی می‌کنیم و اگر خودشان هم پیش قدم شوند، انجام می شود.

شهردار تهران همچنین با اشاره به برنامه افتتاحیه‌ها در روزهای شنبه پنجم شهریور گفت: شنبه هفته آینده بال غربی بزرگراه یادگار امام را که چند هزار میلیاردی است و تجهیز شده و با همکاری وزارت دفاع افتتاح خواهد کرد.

او  در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با توجه به یک ساله شدن مدیریت شهری، مدیران شهرداری و شهرداری‌های مناطق تغییر می‌کنند، گفت: «صبر کنید، صبر».