۰ نفر

چمران: وظیفه دولت و مجلس کمک به مترو است

۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبر: 661751
چمران: وظیفه دولت و مجلس کمک به مترو است

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وظیفه دولت و مجلس کمک به مترو است،‌ گفت: قابل قبول نیست که با این حجم زیرساخت‌ها تنها یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، مهدی چمران در مراسم افتتاحیه پایانه اکباتان در خط ۴ متروی تهران، گفت: به لطف خدا شاهد تحول مترو هستیم؛ اما اینکه گفته می‌شود ساخت این پروژه ۱۴ سال طول کشیده خوب نیست چرا که می‌توانستند با سعی و اهتمام بیشتر در گذشته زودتر آن را افتتاح کنند و ما نباید در کشور عادت کنیم که برخی پروژه‌ها سال‌های سال ساخت‌شان طول می‌کشید و این در حالی است که هفته گذشته از بیمارستان حکیم در منطقه ۱۸ بازدید کرده و متوجه شدم که با کمک خیرین در عرض سه سال این بیمارستان ساخته شده و این در حالی است که ما بیمارستان‌هایی داریم که ساخت‌شان ۱۵ سال طول می‌کشد و باید تلاش کنیم که پروژه‌ها با سرعت بیشتری پایان بپذیرند.

وی با بیان اینکه در دوره قبل نیز اصرار داشتیم که حتی با استقراض پروژه‌ها را زودتر راه‌اندازی کنند، اظهار کرد: این مسئله هم به نفع شهر است، هم به نفع شهرداری و هم قیمت تمام شده کمتر می‌شود و باید تلاش کنیم که مدت زمان اجرای پروژه‌ها را کوتاه‌تر کنیم و جا دارد از مدیران جدید که تلاش کردند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند، تشکر کنیم.

چمران با بیان اینکه در هر خط مترو نیاز به یک پایانه داریم، گفت: امیدواریم دولت و مجلس به این مهم توجه کنند. البته این توجه از جنس کمک نیست بلکه به عنوان وظیفه باید صورت گیرد چرا که توسعه مترو از نظر مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و انرژی تأثیرگذار و به نفع همه است.

وی با بیان اینکه قابل قبول نیست که این زیرساخت‌های موجود فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کنند، افزود: هر چقدر میزان سفرها با مترو افزایش یابد آلودگی هوا و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش می‌یابد و لازم است که به مترو توجه شود.