۰ نفر

فروریزش زمین و آب گرفتگی در منطقه ۱۸ و ۱۹ تهران

۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 657343
فروریزش زمین و آب گرفتگی در منطقه ۱۸ و ۱۹ تهران

امروز دو منطقه ۱۸ و ۱۹ در جنوب تهران با اتفاق ناخوانده فروریزش زمین بر اثر بارندگی‌های اخیر مواجه شدند. در منطقه سه تهران نیز اتفاق مشابهی رخ داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ درباره جزئیات آب گرفتگی زیر گذر الغدیر در این منطقه توضیح داد و گفت:‌ دلیل آب‌گرفتگی صبح امروز در زیرگذر الغدیر، گرفتگی لوله‌های هدایت آب‌های سطحی بود. بر اساس گزارش کارشناسان حاضر در محل این آبگرفتگی که در محدوده چاه جذبی رخ داده، به علت ورود بیش از حد مجاز آب به داخل چاه بوده است. لازم به یادآوری است که جنس لوله‌ها چون پلی‌اتیلن است، آتش روشن کردن توسط افراد بی‌خانمان در حوالی کانال‌ها که در گذشته انجام شده، باعث گرفتگی لوله‌ها و این حجم آبگرفتگی را شاهد بودیم.

فروریزش زمین و آبگرفتگی در منطقه ۱۸ و ۱۹ تهران

او افزود: محل دقیق این آب‌گرفتگی زیرگذر الغدیر در تقاطع خیابان ۱۷ شهریور واقع در منطقه ۱۸ است و پس از دریافت اولین گزارش‌ها تیم اجرایی فنی و عمران ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۱۸ در محل حاضر و نسبت به رفع خطر اقدام کردند. اقدامات انجام گرفته در محل شامل رفع گرفتگی، تعویض لوله آسیب‌دیده و جایگزین کردن لوله‌جدید و ادامه عملیات برای جلوگیری از نشست، ریختن بتن در اطراف کول چاه جذبی بوده است.

خسروی با تاکید بر اینکه تا پایان روز این مشکل برطرف می‌شود گفت:‌ بر همین اساس عملیات عمرانی در این محل تا قبل از پایان امروز یکشنبه ۹ مردادماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و معبر بازگشایی می‌شود.

رفع خطر از فرونشست در منطقه ۱۹

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ هم درباره رفع خطر کامل فرونشست زمین به مساحت ۹ مترمربع و عمق ۲ متر واقع در ناحیه ۱ خیابان میعاد جنوبی  کوچه ۷۱ که بر اثر بارندگی و شکستگی لوله رخ داده بود، توضیح داد: پدیده فرو نشست زمین از معضلات اخیر این روزهای پایتخت است که با توجه به حساس بودن و خطر آفرین بودن آن، گشت‌های مستمر اکیپ‌های اجرایی پس از مشاهده فرونشست آسفالت در کوچه ۷۱ خیابان میعاد جنوبی نسبت به ایمن‌سازی این معبر اقدام کردند.

فروریزش زمین و آبگرفتگی در منطقه ۱۸ و ۱۹ تهران

او با اشاره به تدارک برنامه‌های مختلف درخصوص پایش منطقه برای پیشگیری و کاهش بحران گفت: با حضور عوامل ناحیه در اسرع وقت با اجرای عملیات بتن‌ریزی و لوله‌گذاری اقدامات لازم برای هم‌سطح سازی صورت پذیرفت و پس از پایان بارندگی‌ها این معبر آسفالت خواهد شد.

به گفته این مسئول در پی فرو نشست این زمین هیچ خسارتی به وسیله نقلیه شهروندان و عابران پیاده وارد نشده است.