۰ نفر

شهردارهای شیراز و یزد مطرح کردند؛

هشدار سیل

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 656174
هشدار سیل

شهردارهای شیراز و یزد از آمادگی مدیریت شهری در راستای مهار بحران احتمالی سیلاب خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، سید احسان اصنافی شهردار شیراز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز به منظور مواجهه با بحران احتمالی اظهار کرد: آمادگی کامل اعضای ستاد بحران شهرداری و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در جهت مدیریت بحران احتمالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او از پایش مسیل‌های حادثه خیز و اخذ گزارش‌های لحظه ای خبر داد و افزود: اطلاع‌رسانی سریع، به موقع و در مقیاس گسترده می‌تواند نقش ارزنده‌ای در کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های مالی و جانی شهروندان داشته باشد.

شهردار کلانشهر شیراز با بیان این که سامانه ۱۳۷ شهرداری شیراز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، ابراز امیدواری کرد: با اقدامات دوراندیشانه و تلاش و همکاری همه دستگاه‌ها از خطرات احتمالی به سلامت عبور کرده و شهر و شهروندان متحمل کمترین آسیب شوند.

ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد نیز با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای بارش‌های شدید پایان هفته جاری در استان یزد، تمهیدات شهرداری برای مقابله با سیل‌احتمالی در شهر یزد را تشریح کرد و گفت: تمامی سیل‌بندها در حال تقویت و نخاله‌برداری است و نقاط مختلف آن که با مشکل مواجه شده بود، مقاوم‌سازی شده است.

او خاطرنشان کرد: تمهیداتی برای پل‌هایی که آب گرفتگی آن برای مردم مشکل‌ساز است، صورت گرفته است، اما در صورتی که احتمال وارد شدن آب سیلاب به داخل شهر باشد، روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها به سمت برخی پل‌های خارج از محدوده شهری هدایت می‌شود تا جلوی ایجاد مشکل برای مردم گرفته شود.  اگر بارش به حدی باشد که سیل از سیل‌بندها عبور کند، پیش‌بینی کردیم که خیابان‌ها از میدان عالم بسته و آب به سمت رودخانه هدایت شود تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

او با اشاره به ورود آب سیل دو ماه پیش به داخل منازل شهروندان، افزود: این موضوع اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر اقدامات لازم به سرعت انجام نشود، همچون سیل دو ماه قبل به بلوار جوان و سپس خانه‌های مردم کشیده می‌شود.