۰ نفر

عضو شورای شهر شیراز:

اگر دست های مرموز از دخالت‌ دست برندارند، هم پاتوق هایشان را معرفی می کنم، هم اسامی را

۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 655805
اگر دست های مرموز از دخالت‌ دست برندارند، هم پاتوق هایشان را معرفی می کنم، هم اسامی را

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر دست‌های مرموز و گروه‌های پشت پرده از دخالت‌هایشان در شورا دست برندارند، ضمن اعلام پاتوق‌هایشان اسامی را نیز به مردم اعلام می‌کنم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد رضا هاجری امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: دست‌های مرموز پشت پرده و باندهای سیاسی- فرهنگی شهر، حریت، آزادگی و روحیه انقلابی شورا و شهرداری را هدف قرار داده و با پاتوق و گعده‌های خودخواهانه و تمامیت‌خواهانه می‌خواهند با دخالت بیجا، غیرقانونی و غیرشرعی، اعمال نفوذ کرده و چینش‌های محفلی خود را به مدیریت شهری تحمیل کنند.

او افزود: به این افراد که از محافل و باندبازی‌شان خبر دارم، هشدار می‌دهم در مدیریت شهری دخالت باندی، سیاسی و فرهنگی نکنند. بگذارند شورا و شهرداری با تعامل، همدلی و هماهنگی به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کنند چنانچه من‌بعد خارج از شورا و شهرداری تصمیم‌گیری کنند، با ذکر محل پاتوق، نام اصحاب تحمیل را به مردم معرفی می‌کنم تا تکلیفشان را با باندهای سیاسی – فرهنگی مشخص کنند . پس بهتر است با عدم دخالت در مدیریت شهری، حرمت خود را نگه دارند، چراکه مردم نماینده انتخاب کرده‌اند.

این عضو شورای شهر شیراز در ادامه با اعلام مخالفت نسبت‌به کوهخواری، رودخانه‌خواری، منابع طبیعی‌خواری، محیط زیست خواری، زمین‌خواری، ساحل خواری و… گفت: با این موارد باید به شدت مقابله و برخورد شود که توصیه مؤکد ولی امر مسلمین است.

هاجری افزود: به‌ گفته مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، استان فارس در محاصره ۲۰۰ هزار باغ شهر است. چه باید کرد؟ با برخورد احساسی و سلیقه‌ای باید ورود نمود یا با تدبیر، در راستای حفظ و صیانت از منافع و مصلحت شهر؟! در حال حاضر کمربند سبز اطراف شیراز توسط همین باغشهرها تأمین شده که نقش مؤثری در پاکی و سلامت هوای شیراز دارد. بخشی از آنها به‌صورت قانونی شکل گرفته، تخلفاتی در ساخت و ساز دارند که باید به آنها رسیدگی و برخورد شود. نمی‌توان آنها را بدون پرداخت حق و حقوق شهر رها کرد.

این عضو شورای شهر افزود: با دریافت حق و حقوق شهر از باغ‌های گران‌قیمت و نجومی می‌توان دهها طرح عمرانی شهری و بزرگ را به سرانجام رسانید. رها کردن آنها به‌صورت استخوان لای زخم، دردی را دوا نمی‌کند. بنابراین بهتر است کمیسیون طرح‌های زیربنایی در راستای منافع و مصلحت شهر، تصمیم راهگشا گرفته تا حق و حقوق شهر عادلانه رعایت و دریافت شود.