۰ نفر

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد؛

زیرساخت های حمل و نقل عمومی تهران پاسخگوی برگزاری مراسم بزرگ نیست

۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۰
کد خبر: 654496
زیرساخت های حمل و نقل عمومی تهران پاسخگوی برگزاری مراسم بزرگ نیست

عضو شورای شهر تهران گفت: برگزاری مراسم جشن عید غدیر تهران نشان دهنده این است که اگر ما در تهران یک وضعیت ویژه داشته باشیم زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ما پاسخگوی این دسته از مراسمات نیست و باید برای برنامه‌های بعدی تمهیدات ویژه‌ای پیش‌بینی شود.

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی راد؛ مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران در مورد مشکلات ترافیکی جشن غدیر در تهران عنوان کرد: اتفاقات ترافیکی روز دوشنبه ناشی از عدم هماهنگی نیست. در همه نقاط دنیا در برگزاری مراسم مختلف، تمهیداتی پیش‌بینی می‌شود. جشن‌ها و سوگواری‌ها فقط مربوط به ایران نیست و همه کشورهای دنیا بر اساس فرهنگ و سابقه تاریخی برگزاری مراسم مختلف را دارند و بر همان اساس تمهیدات ترددی پیش‌بینی می‌کنند.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در مراسم مختلفی که طی سال‌ها انجام می‌شود ‌مثلاً ایام محرم مردم ما بر اساس شرایط آن مقطع رفت و آمد متفاوتی دارند.

نماینده شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اتفاق دیروز تهران نشان دهنده یک خلا است، توضیح داد: بعد از کرونا مردم نیاز به برگزاری مراسم جمعی دارند و اگر صحبت‌های مردم را در جشن روز گذشته شنیده باشید، بسیاری بر این موضوع تاکید کرده‌اند که نیاز به برگزاری مراسم اینچنینی پس از پایان کرونا وجود دارد.

وی در مورد نابسامانی پیش آمده با برگزاری جشن غدیر در تهران اظهار کرد: در برخی از کشورهای دنیا پایتخت سیاسی متفاوت از پایتخت اقتصادی است اما در رابطه با تهران ما با این مساله مواجه هستیم که پایتخت سیاسی و اقتصادی ما یکی است و بیش از ۱۰درصد جمعیت کشور در کلان شهر تهران زندگی می‌کنند.

اقراریان ادامه داد: همچنین بیش از یک هشتم جمعیت کشور در یک محدوده کوچکتر یعنی استان تهران زندگی می‌کنند و بر همین اساس ما پایتخت را با مقررات و قوانین عام نمی‌توانیم اداره کنیم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس شورای شهر تهران را استثنا و تاکید کردیم که تهران باید ۲۱ عضو داشته باشد و البته که این شهر نیازمند مشارکت همه بخش‌ها برای حل مشکلات است.

وی افزود: مادامی که قانون جامع مدیریت پایتخت نداشته باشیم، مادامی که بین پلیس، راهنمایی و رانندگی، نهادها و دستگاه‌های مختلف و… یک اجماع بر اساس قوانین و مقررات  نباشد، مشکلات فعلی تهران قابل حل نیست.

این نماینده شورا گفت: اتفاق دیروز نشان دهنده این است که اگر ما در تهران یک وضعیت ویژه داشته باشیم زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی ما پاسخگوی این دسته از مراسمات نیست و باید برای برنامه‌های بعدی تمهیدات ویژه‌ای پیش‌بینی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من یکبار هم در موضوع شب‌های قدر در بهشت زهرا به این موضوع اشاره کردم. برگزاری برنامه روز دوشنبه هم تاکیدی بر این مساله بود که در شرایط ویژه، شهر تهران دچار چالش‌ها و مشکلات ترافیکی خواهد بود.