۰ نفر

رییس شورای شهر تهران:

سقوط دختر چهار ساله به چاه تلخ بود اما این منطقه بوستان نبوده/ نمی دانیم چرا شهردار منطقه ۱۵ بازداشت شد!

۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱
کد خبر: 652523
سقوط دختر چهار ساله به چاه تلخ بود اما این منطقه بوستان نبوده/ نمی دانیم چرا شهردار منطقه ۱۵ بازداشت شد!

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حادثه سقوط دختر چهار ساله به چاه حادثه تلخی بود اما این منطقه بوستان نبوده و در رمپ یک بزرگراره واقع شده که محل خطرناکی برای راه رفتن و استراحت محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری شهر، مهدی چمران در حاشیه هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حادثه سقوط دختر چهار ساله به چاه اتفاق تلخی بود اما این نقطه بوستان نبوده و در رمپ و لوپ یک بزرگراه واقع شده است. جایی پیش بینی نشده که مردم در این محل استراحت کنند و فصای سبز بین بزرگراهی است که محل خطرناکی برای پیاده شدن افراد محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این منطقه با چمن پوشیده شده و مشخص نیست که محل قنات بوده است. عمق این چاه بر اساس بررسی سازمان آتش‌نشانی ۳۰ متر بوده و این محل در دهه ۷۰ ساخته شده و متعلق به امروز نیست.

او با بیان اینکه ریزش قنات باعث شده این کودک چهارساله سقوط کند و جان خود را از دست دهد، گفت: در مورد این رمپ که قابل مشاهده نبوده نمی‌دانیم مسئولیت بر عهده کیست.

نمی‌دانیم چرا شهردار منطقه ۱۵ بازداشت شد

چمران با اشاره به بازداشت شهردار منطقه ۱۵ تهران، تصریح کرد: به دلیل فضاسازی عجیب و غریب، این اتفاق افتاده و نمی‌دانیم چرا شهردار منطقه ۱۵ بازداشت شده است. قوه قضاییه باید تصمیم بگیرد. فضاسازی‌های رسانه‌ای به پایان می‌رسد و نظرات نهایی اعلام خواهد شد.

او  افزود: این حادثه پیش‌بینی نشده و غیرقابل منتظره بوده است. چون این رمپ حتی جایی برای راه رفتن نبوده، انتظار این حادثه نمی‌رفت.

شورایاری با مدیریت محله متفاوت است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و افزود: شورایاری ها به اعتقاد من قانونی هستند اما با مدیریت محله متفاوت است. انتخابات شورایاری‌ها محلی بوده و بر اساس قانون اساسی، شورای محل قانونی به شمار می‌رود. ما می‌توانیم انتخابات محلی و قانونی برگزار کنیم که در این رابطه نامه‌ای به قوه قضاییه ارسال و درخواست کردیم که در خصوص این مساله تدبیری اندیشیده شود.

چمران گفت: مردم همان محل نه به عنوان انتخابات سراسری بلکه در انتخابات محلی می‌توانند معتمد محله خود را انتخاب کنند.