۰ نفر

تمهیدات و ممنوعیت های پلیس تهران در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

۱۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۷
کد خبر: 641142
تمهیدات و ممنوعیت های پلیس تهران در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

پلیس انتظامی تهران، پلیس راهور، سازمان آتش نشانی و اورژانس کشور برای برگزاری هرچه بهتر سی‌و سومین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با یکدیگر همکاری می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار قاسم رضایی در این باره به خبرنگاران گفت: در تلاش هستیم این مراسم با حضور پرشور دلدادگان روح‌الله برگزار شود؛ هنوز هم ویروس کرونا در کشور وجود دارد و بسیاری از عزیزان در سراسر کشور مشتاق حضور در این مراسم هستند اما از مردم خواسته شده فقط از اطراف تهران در این مراسم شرکت کنند.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور درمورد ارتقای حفظ امنیت مردم در این مراسم معنوی اظهار داشت: پلیس در برگزاری این مراسم باشکوه مشتاقانه در خدمت عزاداران است اما به لحاظ حفظ ایمنی از مردم می‌خواهیم از آوردن وسایل ممنوعه خودداری کنند.

رضایی در مورد ایمن سازی وسایط نقلیه عمومی از جمله اتوبوس افزود: پلیس در این زمینه تمهیداتی در نظر گرفته و تلاش دارد که از اتوبوس‌های با کیفیت در جابه‌جایی زائران استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در مسیرها حرکت کنند زیرا حتما با افراد قانون شکن برخورد جدی خواهد شد.

ممنوعیت تردد اتوبوس در چالوس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور نیز از آماده باش پلیس راهور برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گفته سردار سید کمال هادیانفر،  تمهیدات لازم از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده که بخش عمده‌ای از آن مربوط به تهران است؛ علاوه بر آن در دیگر استان‌ها نیز تمهیداتی برای جابجایی زائران پیش بینی شده و در مجموع پلیس راهور برای برگزاری این مراسم در آماده‌باش کامل قرار دارد.

وی از ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها از محور چالوس در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر داد و با اشاره به اتوبوس‌هایی که از نقاط مختلف کشور به مقصد حرم مطهر امام خمینی (ره) تردد می‌کنند، بیان کرد: از شمال، جنوب، شرق و غرب کشور اتوبوس‌هایی به سمت حرم حضرت امام حرکت می‌کنند؛ در مورد تردد اتوبوس‌ها از محورهای شمالی یک محدودیت وجود داشته و آن ممنوعیت تردد از محور چالوس است، در این ایام اتوبوس‌ها تنها باید از ۲ محور هراز و فیروزکوه تردد کنند و جاده چالوس برای آنها ممنوع است.

ممنوعیت پرواز ریزپرنده‌ها

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: برای تامین نظم و امنیت این مراسم، پلیس نیز قرارگاهی انتظامی، امنیتی و ترافیکی به نام روح‌الله ایجاد شده است.

سردار سید تیمور حسینی ادامه داد: مسئولیت این قرارگاه تامین نظم و امنیت این مراسم و نیز روانسازی ترافیک در اطراف و محورهای منتهی به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

پیش بینی حضور ۱۵۰ هراز زائر در حرم امام خمینی(ره)

رییس پلیس پایتخت گفت: حفظ امنیت مردم در مراسم ارتحال امام (ره) و کلانشهر تهران اولویت پلیس است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ۱۰ استان کشور به تهران سفر کنند.

حسین رحیمی افزود: با همکاری شهرداری تهران و پلیس راهور ۱۷ پارکینگ ویژه اتوبوس در مجموعه حرم مطهر امام راحل برای حضور مردم پیش‌بینی و ۲۰ هزار نیروی پلیس برای ایجاد امنیت در این روزها پای کار هستند.

وی ادامه داد: ۸۵ ایست و بازرسی در شامگاه سیزده و چهاردهم خرداد ماه در تهران تشکیل و همه برنامه‌ها و اقدامات امنیتی و انتظامی در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مردم تهران اندیشیده شده و مراسم ارتحال امام نیز همچون سال‌های گذشته با نظم و امنیت کامل برگزار خواهد شد.

ممنوعیت‌های تردد در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره ممنوعیت‌های تردد نیز گفت: از امروز تا پایان مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم  و بزرگراه شهید رجایی و آزادراه تهران قم از پل حسن آباد تا پل بزرگراه آزادگان و بالعکس ممنوع است.

سردار حمیدی ادامه داد: این دسته از وسایل باید از جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و همچنین برای تردد وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه تردد کنند، تردد خودروهای سنگین از جنوب به شمال جاده قدیم قم از پل قاسم آباد به سمت شمال ممنوع بوده و خوردوها برای ورود به تهران به سمت کمربندی ورامین هدایت خواهند شد.

وی گفت: تردد خودروهای سنگین از شمال به جنوب شهید رجایی از پل آزادگان به سمت جنوب ممنوع بوده و خوردروها به سمت آزادگان غرب و شرق هدایت خواهند شد.

حمیدی با بیان اینکه از ساعت ۶ صبح روز شنبه چهاردهم خردادماه تا پایان مراسم تردد کلیه وسایل نقلیه از شمال به جنوب مسیر شهید هاشمی از پل آزادگان به سمت جنوب ممنوع است، گفت:‌تردد در مسیر غرب به جنوب و شرق به جنوب  آزادگان به بزرگراه شهید هاشمی جنوب نیز ممنوع است.

اعلام معابر دارای ممنوعیت توقف

حمیدی ممنوعیت‌های توقف از ساعت ۲۴ روز جمعه را نیز تشریح کرد و گفت:‌ از ساعت ۲۴ روز جمعه تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف در برخی از معابر اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس توقف کلیه وسایل نقلیه در بزرگراه خلیج فارس از پل شهید کاظمی به‌سمت عوارضی در هر ۲ مسیر و همچنین توقف در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و نیز خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا(س) ممنوع است؛ توقف کلیه وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه راهی باقر شهر تا پل حرم (خلیج فارس) و طول بزرگراه شهید هاشمی(صالح آباد) از پل صنیع خانی تا علامه عسگری نیز ممنوع است.

از ساعت ۱۶ امروز تا ۱۶ فردا تمهیدات ترافیکی در غرب تهران اجرا می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی غرب استان تهران گفت: به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) و برای رفاه حال شهروندان ‌و امنیت ترافیکی در غرب این استان از ساعت ١۶ روز جمعه تا ساعت ١۶ روز شنبه تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده‌است.

سرهنگ حامد محمودی با بیان اینکه بخش عمده این طرح مربوط به شهرستان‌های رباط‌کریم و اسلامشهر است، اظهار کرد: محدودیت‌های ترافیکی در شهرستان رباط‌کریم از میدان امام خمینی (ره) به سمت جاده وهن آباد و در شهرستان اسلامشهر از میدان الغدیر به سمت جاده واوان و شورآباد اجرا می‌شود.