۰ نفر

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران؛

شهرداری آبادان چون شریک متروپل بوده، از تخلفات چشم پوشی کرده است

۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 639748
شهرداری آبادان چون شریک متروپل بوده، از تخلفات چشم پوشی کرده است

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: در قضیه متروپل یکی از مراکزی که وظایف خود را به درستی انجام نداده، شهرداری آبادان است که نباید اجازه ساخت و ساز صادر می‌کرد و در مرحله‌ای که مهندس ناظر اعلام اخطار کرده باید کار را متوقف می‌کرد. شهرداری باید مانع این کار می‌شد، ولی چون شهرداری شریک صاحب آن ساختمان به صورت مشارکتی بوده از تخلفات چشم پوشی کرده است.

اقتصادآنلاین – پرستو بهرامی‎راد؛ امروز در صحن شورای شهر تهران لیستی از ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران در اختیار اعضا گذاشته شد که شرایطی مشابه پلاسکو دارند. به دلیل تخریب متروپل آبادان شورای شهر تهران نیز برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها به تکاپو افتاده است. محمد آقامیری، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران کاربری مسکونی، اداری، تجاری و حتی بیمارستانی دارند و به این مکان‌ها اخطار داده شده است. 

او در ادامه توضیح داد: اما شهرداری بیشتر از این ابزاری برای مجاب کردن آنها که تخلیه و تخریب و نوسازی انجام دهند، ندارد. بقیه راه نیاز به ابزار قضایی دارد. هر اقدامی که لازم بوده از طرف شهرداری انجام شده است. فقط اعلام اسامی این املاک مانده است که با نظر قضایی معرفی می‌شوند. 

آقامیری در مورد دیگر ساختمان‌های پر خطر بیان کرد: این مواردی که شناسایی شده پر خطر هستند. وگرنه ساختمان‌های دیگری هم هستند که وضعیت خیلی مناسبی ندارند ولی پر خطر نیستند. 

او در ادامه در خصوص شرایط ساختمان‎های پرخطر گفت: این موارد قدیمی‌ساز هستند و عمر مفید ساختمان تمام شده و شرایط آنها مشابه ساختمان پلاسکو است. هر ساختمانی بین ۴۰ الی ۵۰ سال عمر مفید دارد. که عمر مفید این ساختمان‌ها هم تمام شده است. 

در مورد شرایط متروپل آبادان این نماینده شورای شهر تهران اظهار کرد: وقتی ارگان‌های مرتبط به وظایف خود به درستی عمل نکنند، اتفاقی مثل متروپل آبادان روی می‎دهد. در قضیه متروپل یکی از مراکزی که وظایف خود را به درستی انجام نداده، شهرداری آبادان است. شهرداری آبادان نباید در آنجا اجازه ساخت و ساز می داد. یعنی در مرحله‌ای که مهندس ناظر اعلام اخطار کرده باید کار را متوقف می‌کرد. شهرداری باید مانع این کار می‌شد، ولی چون شهرداری شریک صاحب آن ساختمان به صورت مشارکتی بوده از تخلفات چشم پوشی کرده است.