۰ نفر

کیفیت هوای تهران چگونه است؟

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۵۲
کد خبر: 628590
کیفیت هوای تهران چگونه است؟

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با توجه به وزش باد موثر و پراکندگی آلاینده‌ها کیفیت هوای تهران امروز (۲۸ فروردین ماه) در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۸ فروردین ماه) با وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، از میزان غلظت ذرات معلق کاسته می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار می‌گیرد. 

طی روز با افزایش تندی باد از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد شد؛ هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. با کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه و افزایش ترافیک شامگاهی، غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح روز دوشنبه (۲۹ فروردین ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست. وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تا حدودی تسهیل می‌کند. 

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۶ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.