۰ نفر

تنفس هوای مطلوب در تهران

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶
کد خبر: 605178
تنفس هوای مطلوب در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت امروز (۱۰ بهمن‌ماه) در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز(۱۰ بهمن‌ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها است.

کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. افزایش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت یکشنبه (۱۰ بهمن‌ماه) باعث کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و به تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار می‌گیرد.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) هم‌زمان با افزایش تردد خودروها، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد.

با شکل‌گیری ناپایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) و رشد ابرناکی، تا حدودی از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد، هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی و افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۹۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۸۲ و  کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.