۰ نفر

پاساژ علاءالدین ایمن است؟

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۲
کد خبر: 594891
پاساژ علاءالدین ایمن است؟

معاونت حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص وضعیت ایمنی ساختمان تجاری علاء الدین، گفت: ساختمان علاء الدین از نظر سازمان آتش نشانی هنوز در وضعیت ناایمن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کامران عبدولی  درباره وضعیت فعلی ایمنی ساختمان تجاری علاءالدین اظهار کرد: ساختمان علاءالدین یکی از ۱۲۹ ساختمان پر خطر شهر تهران است که بارها برای آن دستورالعمل، اخطار، پیگیری و تذکرهای لازم در خصوص اجرای ضوابط ایمنی و آتش نشانی داده شده است.

وی ادامه داد: این ساختمان تجاری علی رغم تمامی پیگیری های مختلف در قالب دستورالعمل، طرح در کمیته ایمنی ، اخطار ، تذکر و... هنوز دستورالعمل آتش نشانی را کامل اجرا نکرده. بنابراین از نظر سازمان آتش نشانی هنوز در وضعیت ناایمن است.

عبدولی با اشاره به تجاری بودن ساختمان علاءالدین گفت: این ساختمان به دلیل بار جمعیت و ازدحام مردم در دسته تصرف های بسیار تجمعی قرار می گیرد که ورود و خروج افراد در واحد زمان، فراتر از ساختمان های تجمعی است؛ بر همین اساس چنانچه آتش سوزی در آن رخ دهد احتمال از کنترل خارج شدن آن بسیار بالاست و به واسطه جمعیت بالای آن، افراد زیادی در ساختمان گرفتار دود و حریق خواهند شد.

وی اظهار کرد: ممکن است در برخی مصاحبه ها به این مورد اشاره شده باشد که اقداماتی برای افزایش ضریب ایمنی صورت گرفته است، لیکن این اقدامات برای جلوگیری از بروز آتش سوزی و بحران کافی نیست و لازم است دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی ساختمان به طور کامل اجرا شود؛ اما از عمده ترین دلایل ناایمنی ساختمان، عدم کفایت ظرفیت خروج هاا ز نظر تعداد، عرض و جانمایی است. همچنین عدم آماده به کار بودن سیستم های اعلام و اطفاء حریق ساختمان، تغییر کاربری ها برخلاف ظرفیت معماری و استحکام ساختمان است.