۰ نفر

ورود موج بارشی جدید از دوشنبه

۱۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۸
کد خبر: 586555
ورود موج بارشی جدید از دوشنبه

​رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در روز یکشنبه و ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره پیش‌بینی‌های وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری از امروز در شرق استان مازندران، شرق استان تهران و استان‌های گلستان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی و سمنان و همچنین برخی از نقاط استان‌های خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران،‌ وزش باد شدید اما موقت پیش‌بینی شده است. همچنین در استان‌های بوشهر و هرمزگان نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این روز در نیمه شرق و نواحی مرکزی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد، گفت: همچنین در روز شنبه بارش پراکنده برف و باران در استان خراسان رضوی و رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد شدید موقتی در برخی از نقاط هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا  افزود: در روز یکشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها را خواهیم داشت.

وی از ورود سامانه بارش جدید به کشور از روز دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه نواحی غربی، مرکزی و برخی از نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و جنوب غرب کشور و نیز استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز را به شکل برف و باران تحت تأثیر قرار خواهد داد.

ضیاییان با بیان اینکه در روز سه‌شنبه جوی آرام در کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: خلیج فارس نیز طی دو روز آینده مواج خواهد بود.

وی شهرکرد و اردبیل را دو مرکز استان دارای کمترین کمینه دمای پیش‌بینی شده با پنج درجه زیر صفر در روز شنبه اعلام کرد و گفت: گرم‌ترین مراکز استان‌ها نیز براساس پیش‌بینی‌های انجام شده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و پس از آن بوشهر و اهواز نیز با بیشینه دمای ۲۳ درجه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت هوای تهران در روز شنبه نیز گفت: در روز شنبه آسمان تهران قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب توأم با غبار محلی خواهد بود و در شب نیز آسمان تهران ابری و دارای غبار محلی خواهد بود. بیشینه دمای پیش‌بینی شده برای پایتخت ۱۲ درجه سانتی‌گراد و کمیته دما نیز ۳ درجه بالای صفر است.