۰ نفر

رییس گروه پایش آلودگی هوا خبر داد؛

عبور شاخص آلودگی هوای تهران از عدد۱۶۰

۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۸:۵۶
کد خبر: 582714
عبور شاخص آلودگی هوای تهران از عدد۱۶۰

رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شاخص آلایندگی هوای تهران از عدد ۱۶۰ عبور کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم، شهرام سپهرنیا با اشاره به شاخص آلایندگی هوای شهر‌های کشور، اظهار کرد: امروز چهارشنبه ۱۰ دی، هوای ۹ شهر کشور در شرایط ناسالم قرار دارد.

وی گفت: از تعداد ۹ شهر کشور هوای آن‌ها در شرایط ناسالم قرار دارد، هوای ۷ شهر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و ۴ شهر نیز در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد که لازم است شهروندان در حفظ سلامتی‌شان تلاش کنند.

رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط زیست همچنین تصریح کرد: هوای شهر‌های اراک با شاخص ۱۰۸، ارومیه ۱۰۹، مشهد ۱۳۱، تبریز و قزوین ۱۳۲، قم ۱۳۷، اهواز ۱۴۰ ناسالم برای گروه‌های حساس است.

سپهرنیا وضعیت هوای شهر‌های تهران، زنجان، کرج و اصفهان را در شرایط ناسالم توصیف کرد و گفت: امروز هوای زنجان با شاخص ۱۵۸، کرج ۱۶۲، تهران ۱۶۷ و اصفهان ۱۷۷ در شرایط ناسالم قرار دارد.

وی اضافه کرد: طبق گزارش‌های رسیده از ایستگاه‌های سنجش و پایش آلودگی هوای شهر‌های کشور، هوای شهر‌های ساری با شاخص ۷، زابل ۱۵، اردبیل ۱۸، گچساران ۲۴، شیراز ۳۹، ایلام ۴۱، بیرجند ۴۵ پاک است.

رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: همچنین امروز هوای شهر‌های رشت با شاخص ۵۱، سنندج ۵۵، شهرکرد ۶۱، بوشهر ۶۴، بندرخمیر ۶۹، کرمان و یزد ۷۸، خرم‌آباد ۷۹، کرمانشاه ۸۱، گرمسار ۸۳، بجنورد ۹۳، همدان ۹۶ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

سپهرنیا به تعریفی از شاخص‌های آلایندگی هوا اشاره کرد و گفت: زمانی که شاخص آلودگی هوا تا عدد ۱۵۰ باشد، در این شرایط هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، اما بالاتر از این شاخص و تا سقف عدد ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

وی همچنین از بیماران قلبی و عروقی و نیز دارای بیماری‌های زمینه‌ای و آسم، ساکن در کلانشهرها، به‌ویژه تهران درخواست کرد که حتی‌الامکان از تردد در معابر خوددداری کنند.

رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: همچنین هوای شهر‌های قم، اراک، مشهد، تبریز و تهران در روز گذشته (سه‌شنبه، ۹ دی) به ترتیب با شاخص‌های ۱۱۱، ۱۱۵، ۱۱۵، ۱۲۴ و ۱۴۵ ناسالم برای گروه‌های حساس و اهواز، کرج و اصفهان با شاخص‌های ۱۵۶، ۱۵۶ و اصفهان ۱۸۰ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت.