۰ نفر

ریزش تونل خط ۶ مترو در شهر ری

۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۰:۳۶
کد خبر: 579680
ریزش تونل خط ۶ مترو در شهر ری

بخشی از تونل مترو در حال احداث خط ۶ ری ریزش کرده و یک نفر از ناحیه پا دچار مصدومیت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در جریان حفاری مترو در محدوده مرکزی شهرری و حین عملیات پروژه خط ۶ مترو عصر امروز بخشی از تونل دچار ریزش شد. از آنجا که این منطقه دارای بافت تاریخی بوده و در نزدیکی آثار تاریخی ارزشمندی همچون ابن بابویه و برج طغرل قرار گرفته این حادثه از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

جعفر شربیانی با اشاره به ریزش بخشی از تونل مترو اظهار داشت: پس از بروز حادثه در محل حاضر شده و از محدوده ریزش بازدید کرده و آنچه که قابل رؤیت است ریزش جزئی بوده و در ارتفاع کمی رخ داده است.

وی افزود: یکی از کارگران در حین عملیات حفاری در اثر ریزش از ناحیه پا آسیب دیده که بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است.

رییس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه گفت: شهرری در بسیاری از مناطق بافت تاریخی و باستانی دارد اما در محل مذکور علت ریزش مربوط به مجاورت با آثار و ابنیه تاریخی نیست.

همچنین بر اساس اطلاعیه صادر شده توسط محمد باقر فرهند روابط عمومی شهرداری منطقه 20، عصر امروز در محل تونل عبوری ایستگاه شهید غیوری (A6-2) بر اثر ریزش لنز ماسه‌ای، به وسعت حدودی نیم متر از خاک ریزش کرده است.

در این اطلاعیه آمده است یکی از همکاران خدوم مترو از ناحیه پا مصدوم و دچار شکستگی شد که به فوریت توسط اورژانس به مرکز درمانی منتقل و هم اکنون اجرای شاتکریت جهت استحکام تونل در حال انجام است.

در پایان این اطلاعیه آمده است که شرایط از وضع بحرانی خارج شده و محل ایمن سازی شده و همکاران مترو در حال انجام وظایف خود هستند.