۰ نفر

استاندار تهران؛

آلودگی هوا را نمی توان با کاغذبازی حل کرد

۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۵۱
کد خبر: 572739
 آلودگی هوا را نمی توان با کاغذبازی حل کرد

استاندار تهران با اشاره به اهمیت موضوع محیط زیست در این استان اعلام کرد: این مساله که در راس آن موضوع آلودگی هوا است نمی توان با کاغذ بازی و تدوین صورتجلسه و دستورالعمل حل کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن منصوری شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: در جلسه هیات دولت بر موضوع محیط زیست و در راس آن مساله آلودگی هوای تهران مطرح شد و رییس جمهوری در حکم خود خطاب به اینجانب بر این موضوع تاکید داشت.

وی افزود: این موضوع مهم را نمی توان تنها با برگزاری چندین جلسه و تدوین صورتجلسه حل کرد، گرچه برگزاری این جلسات برای هماهنگی انجام کار لازم است اما باید این موضوع مهم را در میدان عمل حل کرد.

استاندار تهران با بیان اینکه باید پلتفرمی جدید برای پایتخت ایجاد کرد، اظهار داشت: حل مشکل محیط زیست بسیار متفاوت است و باید با همکاری دستگاه های اجرایی این موضوع مهم را به شکل جدید و اقدامی فوق العاده مرتفع کرد.

وی ادامه داد: موضوع محیط زیست تهران نیاز به اجرای محکم دارد و برای این موضوع مهم نیاز به اقدام فوق العاده دارد و باید پای اجرا محکم بایستیم.

منصوری خطاب به اعضای گارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: رییس جمهوری بر حل این موضوع مهم تاکید دارد و به فضل الهی این موضوع با جدیت و اعتقاد کامل مدیران قابل حل است.

به گفته وی، پیشنهاد این است بخشی از موضوع محیط زیست در کوتاه مدت و بخش دیگری در بلند مدت مرتفع خواهد شد و دیگر پیشنهاد این است که فاصله جلسات کارگروه آلودگی هوا را کم کرد و باید در جلسات آینده موضوعات را در مسیر اجرا شدن ببریم.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبیعی است که برای حل یک سری از مشکلات نیز نیاز به هماهنگی باشد، گفت: اما فقط موضوع هماهنگی نیست بخشی از آن به منابع نیز احتیاج دارد و ما باید به دنبال تامین منابع نیز باشیم وگرنه با هماهنگی کردن صرف درباره موضوع آلودگی هوای تهران به نتیجه نمی رسیم.

وی با بیان اینکه برخورد فعال با موضوع نداریم، افزود: باید برخوردهای ما پیشگیرانه و آینده نگر باشد نه اینکه از طبقه شانزدهم نگاه کنیم و ببینیم هوا آلوده است و برای اینکه رسانه ها یقه ما را نگیرند بگوییم حالا یک جلسه بگذاریم، خیر اینطور نیست و باید کار جدی انجام شود.

منصوری با اشاره به قانون هوای پاک تاکید کرد: خواندن قانون و شروط آن یک پیش شرط است اما باید نظارت کمی هم رخ دهد و دیگر تناقضی میان آمارها وجود نداشته باشد، وظایف تمام دستگاه ها را قانون روشن کرده و قانونی که در سال ۹۶ تصویب شده باید تا الان اجرایی می شد، موضوع مهم و اصلی اجرای قانون است و اجرای آن هم باید با کار علمی پیش رود و دیگر روش های سنتی در مدیریت موضوع جواب نمی دهد.

وی به نقش شهرداری تهران نیز در این مسیر اشاره کرد و گفت: زاکانی از دوستان ما است و من امیدوارم که بتوانیم با هماهنگی یکدیگر این موضوع را حل کنیم.

بوی بد پایتخت مربوط به واحدهای دامداری نیست

همچنین در این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در سخنانی گفت: موضوع بوی بد در اطراف پایتخت مربوط به واحدهای دامداری نیست و نباید در این شرایط با اطلاعات غلط صورت مساله را پاک کرد.

ایوب فصاحت افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان آمادگی دارد با برررسی های میدانی این مساله را اثبات کند اما با کارگروه آلودگی هوا در زمینه کاهش بوی بد که زیبنده پایتخت نیست کمال همکاری کند.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای دامداری و کشاورزی استان تهران تمامی مجوزهای سازمان محیط زیست را اخذ کرده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد و باید با بررسی های دقیق و میدانی و با اطلاعات درست و کافی این مسئله مهم را حل کرد.

بیش از یک میلیون خودرو بدلیل نداشتن معاینه فنی جریمه شدند

همچنین نماینده پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این جلسه گفت: در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۸۵ دستگاه خودرو بدلیل نداشتن معاینه فنی پلیس راهور توسط دوربین ها جریمه شدند.

وی افزود: همچنین در همین مدت بیش از ۱۲ هزار خودرو دودزا و همچنین ۳۸ هزار خودرو بدلیل نقص سیستم و همچنین پنج هزار خودرو بدلیل آلودگی هوا اعمال قانون شدند و ۷۷۵ خودرو نیز توقیف شدند.