۰ نفر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران پاسخ داد؛

بلیت مترو تهران گران می شود؟

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱
کد خبر: 563302
بلیت مترو تهران گران می شود؟

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران توضیحاتی درباره ماجرای افزایش نرخ بلیت مترو و آمار مسافران در شهر زیرزمینی ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت‌بهره‌برداری متروی تهران در باره آمار مسافران متروی تهران با توجه به تغییر وضعیت کرونایی پایتخت از قرمز به زرد اظهار داشت:‌ بهبود وضعیت تهران از وضعیت کرونا در پایتخت قطعا در افزایش آمار مسافران مترو تأثیر دارد، ولی برای اینکه بتوانیم آمار دقیقی در این زمینه اعلام کنیم نیاز به چند روز زمان دارد. 

وی با اشاره به اینکه درباره آخرین وضعیت‌ها آمار مسافرن روزانه مترو طی هفته‌های اخیر 700 تا 800 هزار نفر بوده است، گفت: امیدواریم با انجام واکسیناسیون عمومی و مهار بیماری کرونا شاهد استفاده بیشتر مسافران از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی و تردد در شهر باشیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در مورد ماجرای افزایش نرخ بلیت مترو گفت: در صورتی که بخواهیم نرخ بلیط را تغییر دهیم، قطعاً اعضای شورای شهر که نمایندگان مردم تهران هستند باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند و این تصمیم به ما ابلاغ شود. 

عبدالله‌پور گفت: تا اردیبهشت 1401 قطعا تغییر نرخ بلیت مترو نخواهیم داشت و افزایش نرخ‌ها همه‌ساله در اوایل سال تغییر می‌کند که امسال یکبار در فصل بهار این موضوع با مصوبه شورای شهر پنجم انجام گرفته است. 

وی ادامه داد: همانطور که علیرضا زاکانی شهردار تهران هم اعلام کرده است، افزایش دوباره نرخ بلیت مترو کذب محض بوده و متأسفانه در انعکاس صحبت‌های ایشان برداشت اشتباه شده است.