۰ نفر

زاکانی از ۲ هفته آینده رسما کار خود را آغاز می کند

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۶:۱۴
کد خبر: 552351
زاکانی از ۲ هفته آینده رسما کار خود را آغاز می کند

عضو شورای شهر تهران در خصوص رشته تحصیلی مرتبط با شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، احمد صادقی عضو شورای ششم شهر تهران در خصوص مدرک تحصیلی شهردار گفت: شهردار تهران باید یک مدیر قوی و با سابقه خوبی باشد تا بتواند از تخصص‌های مختلف استفاده کند. 

وی ادامه داد: برخی می‌گویند که یک پزشک چگونه می‌تواند شهر را اداره کند؟ ما می‌گوییم که فرد باید مدیر خوبی باشد و بتواند از تخصص‌ها استفاده کند. کرباسچی درس حوزه خوانده بود اما شهردار خوبی بود و قالیباف هم جغرافیای سیاسی خوانده بود، اما شهردار موفقی در تهران بود. 

صادقی ادامه داد: خیلی‌ها اصرار به بحث تخصص دارند و می‌گویند که قانون گفته فلان مدرک تحصیلی برای شهرداری مرتبط است یا مرتبط نیست، حال با تشخیص وزیر کشور، یک مصوبه‌ای تهیه و در هیئت دولت در سال 97 تصویب شده است. اگر همین وزیر کشور به این تشخیص برسد که یک پزشک هم می‌تواند شهر را اداره کند، مسیر قانونی کار طی می‌شود.

صادقی گفت: یک مدیر توانمند می‌تواند حتی اگر مدرک تحصیلی مرتبط هم نداشته باشد، مدیری قوی برای شهر باشد، اما من همین جا این نکته را هم بگویم که شهر به تخصص‌هایی مثل پزشکی هم در حوزه سلامت نیاز دارد. ما همانطور که نیاز به شهرسازی داریم، نیاز به حوزه سلامت هم در تهران داریم. 

وی ادامه داد: ما بیشتر از این که نیاز به مدیر متخصص داشته باشیم نیاز به مدیری متفکر داریم. براساس آمار و طرح جامع شهر تهران 96.5 درصد زیرساخت‌ها از نظر فنی، عمرانی، شهرسازی در تهران اجرا شده است و ما دیگر نیاز به کار سخت‌افزاری نداریم و باید کارهای نرم‌افزاری انجام دهیم و در حوزه فکری ورود کنیم. ما مدیری با تفکری جهادی و انقلابی انتخاب کرده‌ایم تا بتواند مشکلات شهر را برطرف و شهر را به جلو حرکت دهد. 

وی در خصوص طی شدن مراحل قانونی شهردار تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ظرف دو هفته آینده با هماهنگی‌های انجام شده با مجلس و دولت، آقای زاکانی به عنوان شهردار رسما کار خود را آغاز کند.