۰ نفر

تهران گرمتر می شود

۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶
کد خبر: 544030
تهران گرمتر می شود

روند افزایش تدریجی دمای هوا در استان تهران و تداوم شرایط ناسالم هوای ‌پایتخت برای گروه‌های حساس ‌طی امروز (۲۰ تیر ماه) ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۲۰ تیر ماه) روند تدریجی افزایش دما در استان تهران مورد انتظار است و طی سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۲ و ۲۳ تیر) در ارتفاعات شرقی استان احتمال رگبار ‌پراکنده و رعد و برق وجود دارد.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا،  صبح امروز (۲۰ تیر ماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و نیز انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز تا حدودی بر تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود. وزش باد مؤثر تا شامگاه ادامه خواهد داشت و تاحدودی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند، با این حال با افزایش ترافیک شامگاهی کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش تندی باد تا صبح فردا (۲۱ تیر ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد. با حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود همچنین با توجه به افزایش دما، تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به‌ دنبال خواهد داشت.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت فردا (۲۱ تیر)  و ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌ناسالم برای گروه‌های حساس است.