۰ نفر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی؛

دمای پایتخت به ۴۱ درجه می‌ رسد

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴
کد خبر: 542417
دمای پایتخت به ۴۱ درجه می‌ رسد

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده بیشینه دمای تهران 41 درجه خواهد بود، گفت: از اوایل وقت چهارشنبه تا جمعه در برخی نقاط شرق و مرکز کشور، همچنین نواحی مرکزی، باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده شرق خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و از سه شنبه تا جمعه هفته جاری دریای خزر مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از فردا تا جمعه 18 تیر با شمالی شدن جریانات روی خزر در این نواحی ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

ضیائیان گفت:‌ از اوایل روز جهارشنبه 16 تا جمعه 18 تیر در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این شرایط روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های سمنان، اصفهان و یزد همچنین در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی می‌افزاید: از فردا تا جمعه در سواحل خزر و اردبیل روند کاهشی دما را خواهیم داشت و در نیمه جنوبی کشور استقرار هوای گرم و افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 41 و 27 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: با توجه به افزایش دما و رشد بیشینه دما در اغلب نقاط کشور افزایش مصرف حامل‌های انرژی (برق) و آب پیش بینی می‌شود که ضرورت دارد، مدیریت مصرف انرژی در دستورکار باشد.