۰ نفر

رییس شورای اسلامی شهر تهران؛

۱۰نفر از اعضای شورای شهر فعلی رد صلاحیت شدند

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۱۶
کد خبر: 526589
۱۰نفر از اعضای شورای شهر فعلی رد صلاحیت شدند

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از اعضای شورای فعلی ۱۲ نفر برای انتخابات شورای شهر دوره بعد ثبت نام کردند که تنها ۲ نفر تایید و ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن هاشمی، در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: از اعضای شورای فعلی ۱۲ نفر برای انتخابات شورای شهر دوره بعد ثبت نام کردند که تنها ۲ نفر تأیید شدند.

وی افزود: البته همه افراد در هیأت اجرایی تأیید شدند و وقتی کسی در این هیأت تأیید شود، هیأت‌های نظارت دیگر نمی‌توانند وارد شوند. اگر کسی در هیأت اجرایی رد شده بود امکان شکایت در هیأت‌های نظارت وجود دارد. رویه پیشین این بود اما با برخی بخش نامه‌ها مسیر را عوض شده است. لذا این رویه باید تغییر کند و اصلاح شود.

هاشمی عنوان کرد: به طور کلی از میان اعضای فعلی شورای شهر پایتخت، ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند. البته ما این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و با سازمان‌های مربوطه وارد مذاکره شده‌ایم تا دلایل رد صلاحیت را جویا شویم.

رییس شورای شهر تهران گفت: به علاوه درخواست بررسی مجدد را نیز داده‌ایم. امیدوارم که تعدادی از اعضا در بررسی مجدد، تأیید صلاحیت شوند و بتوانیم رقابتی جدی تر را دنبال کنیم و شاهد حضور پر رنگ تر مردم باشیم.

هاشمی در خصوص مصوبه تحقیق و تفحص درباره قرارداد شهرداری با یکی از بخش‌های سپاه گفت: برخی قراردادهای شهرداری با سازمان‌ها وجود داشت و شهرداری از این تشکیلات طلبکار بود که هنوز هم این طلب وصول نشده است.

رییس شورای شهر تهران گفت: از قبل هم گفته شده بود که شهرداری ۵ هزار میلیارد تومان طلب از یکی از نهادها دارد که هنوز هم پرداخت نشده است. از شهرداری تقاضای پیگیری این طلب شده بود و اعلام کردیم که در صورت عدم امکان وصل طلب، موضوع از طریق شکایت پیگیری شود.

وی افزود: اما شهرداری چون به اعداد و ارقام مطمئن نبود، این تحقیق و تفحص انجام شد و نتایج آن برای پیگیری به شهرداری فرستاده می‌شود.

هاشمی درباره روند طولانی شدن بررسی این اعتبار مالی عنوان کرد: این موضوع از ابتدای دوره مطرح بود و بنده در روزهای اول این دوره از آن سخن گفتم اما چون پرونده در دادسرای نظامی مطرح قرار بر رسیدگی به آن در دادسرای نظامی بود حق شهرداری هم داده شود.

هاشمی ادامه داد: اما پس از مدتی اعلام شد که دادسرای نظامی کاری با شکایت شهرداری ندارد لذا این امر موجب کند شدن روند رسیدگی به این بدهکاری شود. در همین راستا نیز شورای شهر از شهرداری درخواست رسیدگی به آن را کرده بود اما شهرداری مشغول نهایی کردن مسائل قراردادی بود و موضوع مذکور را پیگیری نمی‌کرد لذا شورا مستقیماً اقدام به تحقیق و تفحص در این زمینه کرد.

هاشمی ابراز داشت: در نهایت مشخص شد که حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی به شهرداری تهران وجود دارد که باید در اسرع وقت پرداخت شود.

رییس شورای شهر تهران عنوان کرد: هنوز شکایتی در این زمینه انجام نشده و تنها رسیدگی‌های لازم به کمیسیون حقوقی می‌رود و اگر این مسیر به نتیجه نرسد، مجبور به شکایت قانونی هستیم.