۰ نفر

رییس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرد؛

ثبت‌نام پنج هزار و ٢٠٩داوطلب انتخابات شوراهای روستا در استان تهران

۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰
کد خبر: 522042
ثبت‌نام پنج هزار و ٢٠٩داوطلب انتخابات شوراهای روستا در استان تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در انتخابات شورای چهارم روستاها چهار هزارو ۱۹۶ داوطلب، شورای پنجم چهارهزارو ٣٤٣ داوطلب بوده و در شورای ششم نیز پنج هزار و ٢٠٩ داوطلب برای انتخابات شورای روستاهای استان تهران ثبت نام قطعی شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شکراله حسن بیگی در هفدهمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران افزود: مطابق تقویم زمان بندی؛ ثبت نام ۵۹۷ داوطلب برای انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران قطعی شده و با تشکیل جلسات متعدد بررسی صلاحیت ها توسط هیات اجرایی انجام شده است.

وی ادامه داد: از میان ۵۹۷ داوطلب ثبت نام شده قطعی در حوزه انتخابیه تهران، ۵۶۰ داوطلب توسط هیات اجرایی تایید شده است که حدود ۹۴ درصد را شامل می شود.

حسن بیگی با اشاره به ثبت نام داوطلبان شوراهای روستا اظهار داشت: داوطلبان استقبال خوبی از ثبت نام ششمین دوره شوراهای روستا داشتند و براساس پیش بینی ها مقرر شد؛ در ۵۳۱  روستای استان تهران انتخابات شورا برگزار شود و با توجه به اینکه برخی روستاهای شهرستان فیروزکوه مطابق قانون به حد نصاب نرسید، در نهایت داوطلبان ۵۱۹ روستا ثبت نام قطعی شدند و ۴۸۰ روستای استان تهران در این دوره از انتخابات، شورا دارند و ۳۹ روستا در این دوره اضافه شده اند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه مجموعا یک هزار و  ۷۶۷کرسی برای شوراهای سه نفره و پنج نفره در روستاهای استان تهران وجود دارد، تصریح کرد: پنج هزار و ۲۰۹ دوطلب برای شوراهای روستا ثبت نام قطعی شدند که میانگین میزان استقبال ۳.۳۱ درصد است. از تعداد پنج هزار و ۲۰۹  داوطلب برای انتخابات شوراهای روستای استان تهران، چهار هزار و ۶۲۰ داوطلب از میان آقایان،  ۵۸۹ داوطلب از بانوان، یک هزار و ۵۰۷ داوطلب دارای سابقه عضویت شورای روستا هستند.
حسن بیگی در مورد استقبال از انتخابات شوراها در ادوار مختلف گفت: در انتخابات شورای چهارم چهار هزار و ۱۹۶ داوطلب، شورای پنجم چهار هزار و ۳۴۳ داوطلب بوده و در شورای ششم نیز پنج هزار و ۲۰۹  داوطلب برای انتخابات شورای روستاهای استان تهران ثبت نام قطعی شدند.

پیشنهاد تشکیل کمیته بهداشت برای برگزاری انتخابات خردادماه

 رییس ستاد انتخابات استان تهران پیشنهاد داد تا کمیته بهداشت در کنار سایر کمیته های ستاد، برای برگزاری انتخابات خردادماه مطابق تدابیر بهداشتی و پروتکل های پیش بینی شده، تشکیل شود.

حسن بیگی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص زمان برگزاری انتخابات ۱۴٠٠ اظهار داشت: براساس اینکه وضعیت تداوم ویروس کرونا در کشور پیش بینی شده و مطابق قانون انتخابات باید در روز ۲۸ خردادماه برگزار شود، پیشنهاد تشکیل کمیته بهداشتی در ستاد انتخابات عنوان شده است.

وی افزود: کمیته بهداشت ستاد انتخابات استان تهران به ریاست رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شده است و متناظر شهرستانی آن نیز به ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان های استان تهران، تشکیل خواهد شد.

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص بهداشتی و ضرورت پشتیبانی علمی؛ لازم است پیام های بهداشتی و هشدار دهنده به عوامل اجرایی انتخابات، فرمانداران، بخشداران، معاونان سیاسی و نمایندگان فرمانداران که در روز برگزاری انتخابات نقش مهمی به عهده دارند، ارسال شود.

وی تاکید کرد: بازدید و بررسی شعب اخذ رای در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور کارشناسان بهداشتی در شعب برای روز برگزاری انتخابات، پیش بینی شده است.