۰ نفر

رییس شورای اسلامی شهر تهران؛

اجرای طرح جامع پسماند نیاز به همکاری همه جانبه شهروندان دارد

۲۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبر: 519635
اجرای طرح جامع پسماند نیاز به همکاری همه جانبه شهروندان دارد

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای اجرای دقیق طرح جامع پسماند باید اطلاع رسانی دقیقی انجام گیرد تا همکاری وسیع و گسترده ای را از سوی شهروندان شاهد باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در طرح جامع پسماند اهدافی نظیر کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدا، کاهش شیرابه های زباله، تولید کمپوست و انرژی از زباله ها، از بین بردن زباله گردی و کودکان کار مربوط به زباله دنبال می شود.

وی افزود: امروز مهمترین دستور شورا بررسی و تصویب طرح جامع پسماند بود.

هاشمی ادامه داد: مطالعات طرح جامع پسماند از سال ۹۷ آغاز شد به طوری که مهندسین مشاور، مرکز تحقیقات و کمیسیون های تخصصی شورا بررسی دقیق و کارشناسانه ای در این مدت بر روی این طرح انجام دادند تا این طرح در قالب لایحه  به شورا ارجاع داده شد و امروز طرح جامع پسماند با ۲۲ ماده و تعدادی تبصره به تصویب رسید.

وی افزود: در طرح جامع پسماند اهدافی نظیر کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدا، کاهش زباله های انتقال داده شده به خارج تهران، کاهش شیرابه های زباله، تولید کمپوست و انرژی از زباله ها، از بین بردن زباله گردی و کودکان کار در ارتباط با زباله و در نهایت کاهش شدید زباله ها در کلان شهر تهران دنبال می شود، لذا باید اطلاع رسانی دقیقی در خصوص این طرح صورت گیرد تا همکاری وسیع و گسترده ای را از سوی شهروندان شاهد باشیم چرا که اجرای این طرح به همکاری همه جانبه شهروندان نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است اطلاع رسانی دقیقی در خصوص این طرح صورت گیرد و حتی برنامه ای با همکاری معاونت ارتباطات شورای شهری ساخته شود تا مردم چیستی و چرایی این طرح را درک کنند تا به خوبی اجرایی شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به تشدید همه گیری کرونا گفت: متاسفانه آماری که از بهشت زهرا داریم حاکی از افزایش تعداد فوتی ها است به طوریکه تعداد فوتی ها از ۱۵ تن به بیش از ۷۰ تن رسیده است و آنچه که احساس می شود این است که از این تعداد نیز بالاتر خواهد رفت لذا باید گفت موضوع بسیار جدی است و مردم باید به صورت جدی به توصیه ها عمل کنند، اما  راه حل اصلی بعد از یک و نیم سال شیوع ویروس کرونا بحث واکسن است و امیدواریم این بحث  جدی گرفته شود و امروز این درصد پایینی از جامعه که واکسن زدند افزایش یابد.

هاشمی همچنین در خصوص استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: طبق گزارش هایی که از کشورهای توسعه یافته منتشر شده اگر زمان حضور در واگن های مترو و اتوبوس کمتر از ۱۵ یا ۲۰ دقیقه باشد درصد ابتلا کمتر خواهد بود. خوشخبتانه با این تعطیلی که اجرا شده حمل و نقل عمومی  خلوت تر شده است و امیدواریم روند ابتلا به کرونا سیر نزولی به خود گیرد تا از این پیک بگذریم.