۰ نفر

دبیر ستاد انتخابات کشور؛

۲۷درصد ثبت نام‌های شورای شهر به‌صورت الکترونیکی انجام شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۲۱
کد خبر: 513946
 ۲۷درصد ثبت نام‌های شورای شهر به‌صورت الکترونیکی انجام شد

موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه بیست و پنجم اسفند ماه، ثبت نام ۲۵۵۸۵ نفر از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر، نهایی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، گزارش تجمیعی ثبت نام انتخابات شورا‌ها از آغاز ثبت نام تا ساعت ۱۸ امروز را اعلام کرد.

موسوی گفت: تا ساعت ۱۸ امروز دوشنبه بیست و پنجم اسفند ماه، ثبت نام ۲۵۵۸۵ نفر برای انتخابات شورا‌های شهر، نهایی شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اعلام این خبر افزود: ۲۷ درصد افرادی که از آغاز تا ساعت ۱۸ ششمین روز از مهلت قانونی، ثبت نام کردند، از روش‌های الکترونیک شامل استفاده از تلفن همراه (۱۳ درصد) و رایانه شخصی (۱۴ درصد) برای ثبت نام استفاده کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ۱۹ درصد داوطلبان تا پایان روز ششم ثبت نام انتخابات شوراها، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ثبت نام کردند.

موسوی ۵۴ درصد ثبت نام‌ها تا پایان روز ششم مهلت قانونی ثبت نام را متعلق به افرادی برشمرد که به فرمانداری‌ها مراجعه کردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: کمتر از ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان تا پایان روز ششم ثبت نام مرد و بیشتر از ۱۰ درصد زن هستند.

موسوی درخصوص سن داوطلبان تا پایان روز ششم ثبت نام شورا‌های شهر گفت: از این میزان ۸ درصد را افراد زیر سی سال، ۴۱.۴ درصد را افراد بین ۳۱ تا ۴۰ سال، ۳۱.۱۵ درصد را افراد بین ۴۱ تا ۵۰ سال، ۱۵.۱ درصد را افراد بین ۵۱ تا ۶۰ سال، ۳.۷ درصد را افراد بین ۶۱ تا ۷۰ سال و ۰.۳ درصد (۳ دهم درصد) را افراد بالای ۷۰ سال تشکیل می‌دهد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور، افزود: ۱۵.۵ درصد از ثبت نام شدگان تا پایان روز ششم ثبت نام، سابقه عضویت در شورا دارند و ۱۲.۷ درصد از ثبت نام شدگان تا پایان روز ششم ثبت نام، از سوابق ایثارگری برخوردارند.

موسوی استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، فارس و خراسان رضوی را به ترتیب با ۳۱۰۵، ۲۵۹۵، ۱۶۵۵، ۱۴۵۹، ۱۲۵۵ نفر ثبت نام، دارای بیشترین تعداد ثبت نام و استان‌های خراسان جنوبی، قم، یزد و سمنان را با ۱۸۷، ۲۱۶، ۲۹۸، ۳۲۰ نفر ثبت نام، دارای کمترین تعداد ثبت نام تا پایان روز ششم ثبت نام برشمرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور، امکان ثبت نام در تمام ساعات شبانه روز را از مزایای ثبت نام الکترونیک برشمرد و با یادآوری شیوع کرونا و اهمیت و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی، از همه افرادی که تمایل دارند در انتخابات شورا‌های شهر ثبت نام کنند، دعوت کرد تا از فرصت باقی مانده ظرف امشب تا ساعت ۱۸ فردا، با استفاده از موبایل‌های هوشمند و یا رایانه شخصی و با سهولت کامل و بدون هرگونه هزینه، ثبت نام کنند.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه، فقط یک روز تا پایان مهلت ثبت نام باقی مانده است، از همه افرادی که تمایل به ثبت نام در انتخابات شورا‌ها دارند خواست، در ساعات پیش رو با استفاده از موبایل یا کامیپوتر شخصی خود به پرتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir مراجعه و به سهولت ثبت نام کنند و از موکول کردن ثبت نام به روز آخر اجتناب کنند.