۰ نفر

رییس شورای اسلامی شهر تهران؛

زمینه حضور شهروندان تهرانی در بوستان‌ها فراهم شود

۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳
کد خبر: 513582
زمینه حضور شهروندان تهرانی در بوستان‌ها فراهم شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری خواست، از آنجا که سفر از سوی ستاد کرونا ممنوع شده است، زمینه حضور و استفاده شهروندان از پارکها، رود دره‌ها و بوستانهای تهران را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «محسن هاشمی» روز یکشنبه در جریان دویست و هشتادمین جلسه شورا، با بیان اینکه در آستانه فرارسیدن ماه شعبان قرار داریم، گفت: ماه شعبان ماه منسوب به پیامبر اکرم(ص)، ماه شادی اهل بیت است که امسال این ماه با فرارسیدن بهار و روزهای نشاط وشادابی در فرهنگ سنتی ایرانیان، مصادف شده است.

وی افزود: ماه شعبان، تنها ماه در تقویم اسلامی است که فاقد رحلت و شهادت اهل بیت علیهم السلام و سراسر برکت وشادی است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به حجم انبوه مشکلات اقتصادی، بیماری کرونا و شرایط دشواری که مردم ایران در سال ۱۳۹۹، پشت سرگذاشتند، از مسئولان فرهنگی، رسانه ملی و به‌خصوص حوزه فرهنگی مدیریت شهری انتظار می رود که از امشب، فضای با نشاط و شادی را در حوزه عمومی جامعه ایجاد کنند تا توان روحی و امید به زندگی در شهروندان تقویت شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در حوزه خدمات عمومی نیز، مناسب است که فعالیت‌های مرتبط به نظافت شهر، آراستگی مبلمان شهری و ضدعفونی کردن فضاهای عمومی در ایام پایانی سال تقویت گردد تا تهران آماده استقبال از نوروز شود.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به توصیه اکید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا به مردم برای خودداری از سفر نوروزی، از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران نیز می خواهیم که زمینه حضور و استفاده شهروندان از پارکها، رود دره ها وبوستان های تهران را با رعایت ضوابط و پروتکل های ایمنی تسهیل کنند تا شاهد حضور سالم شهروندان در طبیعت باشیم.

وی با بیان اینکه روزگذشته شاهد رونمایی از قطار ملی بودیم که فرآیند انتقال تکنولوژی و ساخت داخل کردن تجهیزات مترو، از دو دهه پیش آغاز شده است، عنوان کرد: این فرآیند در شرایط فعلی به توانمندی های مناسبی رسیده است که  می توان با سرمایه گذاری و حمایت لازم از تولید داخل، بیش از ۶۰ درصد واگن های مترو را در کشور به تولید رساند.