۰ نفر

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

ادامه بهره‌برداری غیرقانونی از معدن سنگ تهران/ ضرورت ورود قوه قضاییه

۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۰۵
کد خبر: 503937
ادامه بهره‌برداری غیرقانونی از معدن سنگ تهران/ ضرورت ورود قوه قضاییه

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: زمانی که بحث استفاده غیرقانونی از معادن سنگ تهران مطرح شد؛ بهره‌برداران برای مدتی کار خود را متوقف کردند، اما اظهارات کوهنوردان حکایت از ادامه فعالیت دارد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مطابق با اظهارات رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران دسترسی به  اطلاعات دقیق از انتشار آلودگی و منابع اصلی آلایندگی یعنی دودکش صنایع و نیروگاه‌ها که به شکل سیستماتیک توسط سازمان حفاظت از محیط‌زیست ثبت و نگهداری می‌شود، سبب خواهد شد تا  شوراها بتوانند به طرح دعواهای محیط‌زیستی در قوه قضائیه اقدام کنند.

اطلاعات مربوط به انتشار آلودگی و منابع آلاینده فقط مربوط به دودکش‌ها نیست و اطلاعات هواشناسی و اطلاعات  خودروها (VIN) نیز برای مبارزه با آلودگی هوا مورد نیاز مدیریت شهری است اما برخی دستگاه‌ها در ازای ارائه اطلاعات، از شهرداری طلب هزینه کرده‌اند.

مدیریت شهری شهرداری اطلاعات شخصی مالکان خودروها را نمی‌خواهد بلکه ۷ فیلد اطلاعات خودرویی از جمله میزان فرسودگی و غیره را  می‌خواهد اما ناجا این اطلاعات را در اختیار شهرداری قرار نداده و اخیرا هم سازمان هواشناسی برای اطلاعات  هواشناسی، درخواست هزینه کرده است.

آرش حسینی میلانی، درباره آخرین وضعیت دسترسی به این اطلاعات به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت که؛ مکاتبه‌ای با رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس انجام شده تا تبدیل به تکلیفی قانونی شود.

او همچنین با اشاره به آثار تخریبی بهره‌برداری از معدن سنگ درون حریم شهر تهران، اظهار کرد: این اقدام بدون توجه به شرایط طبیعی و اکوسیستم خاص رخ جنوبی توچال و کوه بی‌بی‌ شهربانو پیامدهای محیط‌زیستی متعددی دربردارد.  

رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به بازدید نماینده‌های محیط‌زیست شهر تهران از این معدن اعلام کرد که؛ اوقاتی که این موضوع به میان می‌آید، برای مدتی متوقف می‌کنند تا آب‌ها از آسیب بیفتد اما بعد طبق گفته کوهنوردان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

او تاکید کرد: این اقدام باید با برخورد قضایی متوقف شود.