۰ نفر

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران:

باید از همه ظرفیت‌ها برای معرفی کاپ بهره برد

۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۰۵
کد خبر: 502525
باید از همه ظرفیت‌ها برای معرفی کاپ بهره برد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به رونمایی از شخصیت «کاپی» برای فرهنگسازی در حوزه پسماند گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای معرفی کاپ بهره برد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان این مطلب گفت: هر تصمیمی که مبتنی بر مطالعات باشد قطعا در تحقق آن تصمیم می‌تواند کمک کننده باشد.

وی توضیح داد: طرح کاپ یکی از طرح‌های بسیار خوب و جامع الاطرافی است که در این دوره مدیریت شهری انجام شده است و قاعدتا در این زمینه از همه ظرفیت‌ها از جمله هنری، فرهنگی و اجتماعی باید استفاده شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: قطعا ورود هنر و عروسکی که برای ترویج فرهنگ کاهش پسماند در طرح کاپ طراحی شده است سعی کرده است که از ابعاد و ظرفیت‌های مختلف استفاده کند تا گام موثری در راستای کاهش پسماند بر دارد و فکر می‌کنم قطعا موثر خواهد بود.

وی گفت:  نقش مردم در ترویج فرهنگ کاهش پسماند اساسی است، هرچند که مهمترین کاری که در این زمینه باید انجام شود بر عهده رسانه‌ها است و باید یک فرهنگ‌سازی عمومی صورت بگیرد، چرا که موضوع جمع آوری پسماند و اجرای طرح کاپ و طرح های مشابه بدون مشارکت عمومی امکان‌پذیر نیست.

سالاری با بیان این که در سال‌های اخیر از آنجایی که مشارکت مردمی وجود نداشته نتواستیم موفق باشیم، ادامه داد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی و ایضا رسانه ملی می‌توانند در عملیاتی کردن طرح‌هایی از جمله کاپ که مبتنی بر مطالعات جامع به نتیجه می‌رسد می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به نمایش نماد کاپ از صدا و سیما گفت: این یکی از وظایف اصلی رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی است که در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی از این کار حمایت کنند و آنرا به جامعه معرفی کنند چرا که محیط زیست و ارتقا محیط زندگی شهروندان از مشکلات جدی کلانشهرها هست که شهروندان در آن مشغول به زیستن هستند.

مجموعه انیمیشن «کاپی دوست زمین» در حال حاضر مراحل میانی ساخت و تولید خود را سپری می‌کند و قرار است از نیمه اول بهمن ماه سال جاری از سیما و شبکه های اجتماعی پخش شود.