۰ نفر

امروز مطرح شد؛

انتشار عمومی لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت منتفی شد

۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبر: 501778
انتشار عمومی لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت منتفی شد

تهران دارای بیش از ۳۳ هزار ساختمان ناایمن است که ۳۰۰۰ ساختمان پرخطر بوده و درجه ناایمنی بالاتری دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پس از حادثه پلاسکو و کلینیک سینا، شورای شهر، شهرداری تهران را موظف کرد که سامانه ای را به منظور معرفی و پایش ساختمان های نا ایمن تهران راه اندازی کند، سایتی که مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیش تر گفته بود که در مهرماه امسال به صورت عمومی از آن رونمایی شود، اما پس از چهار ماه خبرهای حاکی از منتفی شدن این مهم است.

مهدی داوری در باره انتشار اسامی ساختمان های ناایمن پایتخت و بررسی وضعیت ساختمان های پایتخت از سوی این سازمان اظهار کرد: طی جلساتی که با کمیسیون های مختلف شورای شهر برگزار شد، مشخص شد که انتشار با شرایطی که پیشتر قرار شده بود نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: فرایند بررسی های ساختمان ها از سوی سازمان آتش نشانی تهران مستمر است و قطع نمی‌شود.

داوری در خصوص نحوه اعلام مشخصات ساختمان که که با رنگ دسته بندی خواهند شد یا خیر گفت: اطلاعات مختصری منتشر خواهد شد اما شبیه به مشخص شدن وضعیت ساختمان ها با رنگ نیست، البته این در دنیا هم نمونه ای به این شکل موجود نیست که اطلاعاتی که ساختمان به صورت عمومی به اشتراک گذاشته و منتشر شود.

وی افزود: سازمان آتش نشانی جزییات را در سامانه های خود دارد و این سامانه ها را در اختیار دستگاه های مسئول، حتی دستگاههای مسئول خارج از حوزه شهرداری که می توانند در خصوص ایمنی ساختمان ها نقشی داشته باشند قرار می دهد.