۰ نفر

رییس کمیته بودجه و نظارت شورا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

ارائه اصلاحیه بودجه ۹۹ بعد از تصویب بودجه سال آینده به شورا/ تشریح علت افزایش شدید بودجه ۱۴۰۰

۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۵۹
کد خبر: 500266
ارائه اصلاحیه بودجه ۹۹ بعد از تصویب بودجه سال آینده به شورا/ تشریح علت افزایش شدید بودجه ۱۴۰۰

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران از ارائه اصلاحیه بودجه ۹۹ شهرداری به دلیل عدم تحقق صدرصدی بعد از تصویب بودجه سال ۱۴۰۰، خبر داد.

 اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی ، فردا لایحه بودجه 1400 شهرداری تهران توسط شهردار تهران به شورا ارائه می‌شود.

 بر اساس اخبار منتشر شده این رقم حدود 47 هزار میلیارد و 686 میلیارد تومان یعنی 16هزار میلیارد تومان نسبت به بودجه سال گذشته شهرداری بیشتر است.

درحالی که هنوز بودجه سال جاری شهرداری محقق نشده، علت ارائه بودجه‌ای با این حجم سنگین مشخص نیست و به گفته رییس کمیته بودجه و نظارت شورا دلیل این افزایش انعکاس بار مالی تبصره‌ها در جداول بودجه است.

مجید فراهانی به خبرنگار اقتصاد آنلاین می‌گوید: بودجه به عنوان یک سند مدیریت مالی و عملکردی مدیریت شهری مهم‌ترین ابزار برای جهت‌گیری خدمات، اقدامات و فعالیت‌های شهرداری و شرکت‌های وابسته آن است.

او ادامه می‌دهد: برهمین اساس باید واقعی، متعادل و به موقع به صحن شورا ارائه شود اما متاسفانه مانند سال‌های گذشته شاهد ارائه با تاخیر بودجه به شورا هستیم هرچند این تاخیر  نسبت به سال‌های گذشته کم‌تر شده است.

این عضو شورا در تشریح علل افزایش بودجه توضیح می‌دهد: براساس مصوبه شورا درباره الزامات و اولویت بودجه 1400،شهرداری تهران موظف است تبصره‌های بودجه به استثنای نظارت و هماهنگی دارای ردیف بودجه مشخص کند و هرگونه بار مالی تبصره‌ها را در جدول بودجه منعکس کند. برهمین اساس معاونت برنامه‌ریزیبخشی از افزایش بودجه را ناشی از عملی کردن این اقدام و منعکس کردن تبصره‌ها در جدول بودجه می‌داند.

فراهانی تاکید می‌کند که؛ استدلال‌های شهرداری در اینباره طی بررسی بودجه تحلیل خواهد شد.

او همچنین از عدم تحقق قطعی بودجه 99 خبر می‌دهد و می‌گوید: مجموع درآمدهای محقق شده تا پایان آذرماه برابر 14هزار و 606 میلیارد، یعنی 48درصد بودجه مصوب است. یعنی در بودجه 99 با عدم تحقق صدرصدی منابع مواجه خواهیم بود.

رییس کمیته بودجه و نظارت شورا ادامه می‌دهد: به همین دلیل کمیته تخصیص شهرداری ارائه اصلاحیه بودجه 99 به شورا را در دستور کار شهرداری قرار داده و بعد از تصویب بودجه 1400 شاهد ارائه اصلاحیه بودجه 99 خواهیم بود.