۰ نفر

محسن هاشمی مطرح کرد؛

به جای مازوت‌سوزی، سیاست خاموشی برق را در پیش گرفتند

۲۴ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 497888
به جای مازوت‌سوزی، سیاست خاموشی برق را در پیش گرفتند

رییس شورای شهر تهران در واکنش به آلودگی هوا و خاموشی‌های روز گذشته شهر تهران گفت: در گذشته آلودگی هوا را انتخاب می‌کردند و از مازوت استفاده می‌کردند، اما الان تصمیم گرفتند از مازوت استفاده نکنند و خاموشی اعمال کنند و باید دید نتیجه چه می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا محدودیت‌های تردد در تهران حداقل در روزهای تعطیل و نیمه‌تعطیل شهر اعمال نمی‌شود؟ گفت: چون مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند و اداره‌ها نیز اجازه دورکاری تا ۵۰ درصد را دارند، لذا دولت در جلسه اضطرار آلودگی هوای تهران، به این نتیجه رسید که بیش از این دیگر نمی‌تواند تعطیلی اعمال کند. 

او ادامه داد: در سال‌های قبل هم که هوا آلوده می‌شد در همین حد تعطیل می‌کردند و مدارس تعطیل می‌شد. بنظر اکنون به این نتیجه رسیدند که دیگر در نیروگاه‌ها مازوت نسوزانند و دارند سیاست خاموشی برق را اجرا می‌کنند. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا در روزهای پنجشنبه و جمعه، محدودیت تردد در تهران اعمال نمی‌شود؟ گفت: این پیشنهاد مطرح شده است. با توجه به اینکه یکشنبه هفته آینده نیز تعطیل است، اما هنوز موضوعی به تصویب نرسیده و تنها پیشنهاد شده است. 

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: همین که در نیروگاه‌های اطراف تهران مازوت استفاده نکنند، به نظر می‌رسد کم کم اثر خود را می‌گذارد. 

او در پاسخ به این سوال که خاموشی‌های برنامه‌ریزی نشده مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و این در حالی است که در حقوق شهروندی به اطلاع‌رسانی درباره اتفاقاتی که در شهر رخ می‌دهد، تاکید شده است، گفت: محیط زیست و دولت اطلاع‌رسانی می‌کنند، اما تعطیلی بیشتر را هنوز به صلاح ندانستند. اکنون به نظر می‌رسد دارند بین آلودگی هوا و خاموشی در حال بررسی هستند؛ در گذشته آلودگی هوا را انتخاب می‌کردند و از مازوت استفاده می‌کردند، اما الان تصمیم گرفتند از مازوت استفاده نکنند و خاموشی اعمال کنند و باید دید نتیجه چه می‌شود. 

هاشمی اضافه کرد: وزارت نیرو برنامه‌ای را تنظیم کند تا روابط عمومی آن از قبل زمان خاموشی‌ها در هر منطقه اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد.